Sale Solden 2023Sale Solden 2023

dinsdag 25 mei 2021

Tweede vaccinatie

Vanmiddag mag ik mijn tweede prik halen en ben ik volledig gevaccineerd. Ik ben er ontzettend blij mee. Mijn vader mag 8 juni de tweede prik halen en mijn moeder eind juni. Wat zal ik blij zijn als dat allemaal is afgerond. Vooral mijn vader leeft al 1,5 jaar voornamelijk alleen in huis en dat is aan zijn conditie goed te merken. Hij is in amderhalf jaar tijd niet alleen lichamelijk maar ook mentaal hard achteruit gegaan. Nu hebben weinig mensen dat in de gaten maar straks als de boel allemaal weer 'normaaly' is denk ik dat veel mensen het gaan merken. Hij kan niet meer zo snel in zijn hoofd schakelen. De oudste mag straks weer naar school. Dit is iets waar ik me best wel zorgen over maak. Een grote drukke school en niet alle ouders hebben de kids ook de coronaregels opgelegd. Voor de vakantie was er een uitbraak naar later bleek ontstaan doordat er een hele grote groep leerlingen een feestje met elkaar had gevierd. Als je zelf angstig en voorzichtig bent denk je echt waarom? Voor de oudste hoop ik dat ze qua leren nog wel even flink vooruit kan gaan. Het is de vraag of ze overgaat. Zelf leer ik ook het beate klassikaal omdat ik dan meteen zaken die niet duidelijk zijn kan vragen of navraag kan doen of mijn interpretatie klopt. Of dat nu bij een medestudent is of bij een leraar. Nu kan dat wel maar het is lastiger en legt toch eem drempel... Mijn man is bijna aan de beurt voor de eerste prik en ik verwacht dat hij Jansen krijgt en dus ook in een keer klaar is. Zit er bij jullie ook al schot in het krijgen van de prik?

3 opmerkingen:

Nicole Orriëns zei

Ik verwacht dat als ik aan de beurt ben ik ook het Jansen vaccin krijg. Handig dat eentje genoeg is!

Lot zei

We zijn begin 71 en 75 en partner heeft de tweede vorige week gehad en ik krijg hem volgende week. Ben er ook blij mee

Gooisch Meisje zei

Lief en ik krijgen 6 juni de tweede prik. Allebei Pfizer waar wij erg blij mee zijn. Schoondochter is al sinds februari volledig gevaccineerd. Zij werkt in de zorg op de Covid afdeling. Zoon heeft vorige week zijn eerste prik gehad. Ik zal blij zijn als iedereen gevaccineerd is. Voelt toch iets veiliger. Al blijf ik voorzichtig.

Liefs Joanne