Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 1 maart 2021

Voorjaarskriebels

Ja ik heb ze te pakken, de voorjaarskriebels. Zaterdag man t dak op gestuurd die heeft heerlijk de dakkapellen een goede sopbeurt gegeven. Onder de dikke groene aanslag kwam zowaar een wit dakkapel te voorschijn. Daarna lapte hij alle ramen en kozijnen boven waar ik niet vanaf een plat dak bij kan. Zelf had ik vrijdag de slaapkamer van jongste dochter al helemaal binnenstebuiten gekeerd en opgeruimd. Al het beddengoed door de wasmachine heen. 4 wassen later alles lekker fris er weer op. Vrijdag deed ik de halve kamer van de oudste. Ze is 13, maar zelf doen ho maar. Ze was zelf vrijdag naar een vriendin logeren en ik had haar al gevraagd om alles op te bergen in de kasten wat niet voor moeders ogen bestemd was en ook de bende onder haar bed weg te halen. Nou de bende onder haar bed lag er nog dus heb ik de kant waar t bureau stond gedaan en de rest maar even gelaten... Zaterdag heb ik zelf onze hele oprit onkruidvrij gemaakt, heerlijk violen in de bakken gezet en ben ik begonnen met de achtertuin roet en rommelvrij te maken. We zijn om half vier gestopt en voelden ons twee oude mensjes worden vanwege de spierijn die daarna kwam opzetten vanwege de vreemde houdingen waarin we bezig zijn geweest. Zondagmorgen besloot ik de halve garage dan nog aan te pakken. Heb alles naar buiten gezet, de grond aangeveegd, de werkbank opgerommeld en toen alles weer netjes ingepakt. Daarna besloot zonnemans om zich te oaten zien en hebben we ons in t warmste hoekje van de tuin genesteld om lekker te genieten. Een welbesteed weekend wat ons betreft...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Zooo, goed bezig

nicole orriens zei

Ik heb ze nog niet zo heel erg... Hoewel ik wel de was buiten heb opgehangen. Dat voelde wel heerlijk voorjaarsachtig.