Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 11 januari 2021

Toch naar school

Onze jongste dochter heeft een TOS. Een taalontwikkelingsstoornis. En al hoewel ik het echt geprobeerd heb is het me niet gelukt om haar thuisonderwijs te geven. Het kwam erop nee dat ze echt helemaal niks meer zelf durfde te doen en bang was allen verkeerd te doen. De sfeer in huis was om te snijden, want het werd een marteling. En ik liep op mijn tandvlees. Afgelopen vrijdag sprak een andere moeder me aan en vroeg me hoe t ging. De tranen sprongen me in de ogen. Zij gaf me aan dat ik direct contact op moest nemen met de school. Ze hadden bij haar dochter zelf de inschatting al gemaakt dat die het niet zou trekken en die mocht alle dagen komen. Dit was helaas bij mijn dochter niet gebeurd. Vanaf t moment dat ik de school gebeld had duurde het een half uurtje voordat mijn dochter weer haar eigen zelf werd. Echt wat heeft ze een gevecht geleverd blijkt nu achteraf. Alle kleine dingen die anders gaan zijn voor haar een enorme drempel om tot werken te komen en te kunnen leren. Ik hoop dan ook echt dat de basisschool leerlingen straks weer snel naar school mogen komen. Ik had echt de andere moeder nodig die me wakker schudde en aangaf dat ik niet voor mezelf moest kiezen maar voor mijn dochter. En dat t geen falen is maar juist getuigd van kracht om hulp te vragen. Mijn dochter krijgt normaal gesproken elke week een aantal malen per week van andere personen dan de juf hulp. En ik ik kan niet zes in 1 zijn. Voor haar ben ik haar mama en dat is soms al best moeilijk...

2 opmerkingen:

Gerdien zei

Mooi en dapper dat je dit deelt.
Een goede moeder vraagt ook om hulp! Ook al wil je zo graag het zelf oplossen.

nicole orriens zei

Wat fijn dat ze nu weer naar school mag, en dat je ook meteen zo'n positief effect ziet!