Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 18 januari 2021

Helaas te goed van vertrouwen

op dit moment probeer ik wat bij tw verdienen door spullen te koop te zetten via MP en FB. Nu had ik een rokje van mijn dochter op FB staan en daar reageerde iemand op. Ik vroeg of ze nog belang had bij een andere leren rok en samen verkocht ik t voor 20 euro incl verzenden. Daar ik die dag al naar t postkantoor moest vanwege een retourzending die ik al van voor de kerstdagen in huis had en een ander pakket besloot ik t pakket te laten wegen en te overleggen of ie als brievenbuspakket mee mocht. Dit kon en de beste man draaide de sticker meteen uit. Oeps, ach de koper had me aangegeven te zullen betalen en de tikkie had ik al verzonden... Nou jullie raden t al. Weg spullen en weg verzendkosten. Als ik bericht stuur is t elke keer maar die heb ik toch al betaald, waarna me trouw beloofd wordt dat het nagekeken wordt en er zsm betaald gaat worden. Zo jammer dit want nu is mijn vertrouwen ook voor de toekomst weer even weg. Als ik hier iets in de buurt kan verkopen zet ik t nog steeds klaar onder de carport met t verzoek het geld gepast in de brievenbus te gooien. Dit gaat wel goed, maar merk dat dit voorval me hier ook aan t denken zet of ik dot met dingen van boven de 10 euro wel zo moet blijven doen... En dan te bedenken dat ik er nog wat liefs bij in had willen stoppen ook.

4 opmerkingen:

camperavonturen van Erik en Wilma zei

Sinds de mogelijkheid gelijk oversteken er is gebruik ik alleen dat nog. Laatst had ik een paar boeken, daar wilde de koper ook via een tikkie betalen anders ging de deal niet door. Jammer dan, er komt er vanzelf een en anders gaan ze in het boekenkastje.

anja zei

Bij MP maak ik, als iets moet worden verstuurd, gebruik van gelijk oversteken, dat geeft zowel koper als verkoper zekerheid. Zojuist is er nog een meneer iets komen ophalen, die bood gisteren zelf aan dat ik maar vast een betaalverzoek moest sturen, zodat hij gelijk kon betalen. Hij wist namelijk niet precies welke dag hij langs kon komen, en zo had ik wel zekerheid dat de koop door ging. Dat vond ik erg netjes van hem, en omdat dat betaalverzoek via MP loopt, kon hij erop vertrouwen dat hij zijn product zou krijgen.
Via FB heb ik nog nooit iets verkocht. De sticker was al geprint, je had een foto daarvan kunnen opsturen, en daarbij kunnen schrijven: als jij nu gelijk mijn tikkie betaald, laat ik het hier achter ter verzending. Vervelend voor je dat het nu is mis gegaan. Volgende keer toch maar even afwachten tot het tikkie is betaald!

nicole orriens zei

Wat vervelend zeg! Daarom vind ik die mogelijkheid van gelijk oversteken ook zo fijn.

Kun je die persoon misschien wel een negatieve feedback geven op marktplaats?

Miranda | Taxx Life Blog zei

Balen zeg, ik herken het wel. Je bent te goed van vertrouwen, of je wilt graag helpen. Ik bergijp wel hoed dat gaat.