Sale Solden 2023Sale Solden 2023

dinsdag 15 december 2020

Positieve Vibe...

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik merk dat ik via het www echt een negatieve spiraal in getrokken wordt. Vooral op social media komen er veel berichten voorbij van mensen die vinden dat de regering niet deugd, dat vroeger alle beter was, dat we het heel slecht hebben nu we een aantal dagen niet naar de winkel kunnen.... En ik...ik ondernam actie en bedacht wie voor mij de meest posotieve persoon is. Iemand die altijd een goed humeur heeft. En die persoon is onze postbode. Ik besloot om hem daarom juist vandaag maar eens te belonen met een kerstpakketje. Omdat ik niet wist of hij vandaag al geweest was deed ik een oproep in onze buurtapp met het verzoek als iemand hem aan de deur kreeg of die hem door wilde sturen langs mijn huis. Een ander reageerde ook dat ie daar ook even lamgs moest. Nog geen kwartier later stopte de bus en belde hij goedgemutst als altijd aan. Ik overhandigde het pakketje en hij gaf aan het erg te waarderen en vroeg me of ik wellicht ook een foto wilde maken en deze naar de post zelf wilde sturen. Hij gaf aan ze horen alleen maar klachten maar nooit eens positief nieuws. Nou denk ik niet dat hij ooit een klacht over hem persoonlijk heeft gehad, want hij weet bij iedereen het plekje rond t huis waar t neergelegd mag worden of kent de familieleden waar t eventueel ook gedropt mag worden en rijdt daar dan ook met liefde even langs. Ik maakte dus de foto en zette deze ook even in de buurtapp om te melden dat t gelukt was. En wat er toen op gang kwam...Iedereen vond het top en allemaal gaven ze aan dat we toch echt wel de beste bezorger hebben. Een buuf opperde dat we wellicht een gezamenlijk cadeau konden doen en initieerde 2 euro via tikkie te betalen als je mee wilde doen. Ze gaf net de tussenstand door en volgens mij doen bijna alle buren nu dus mee. Dus mijn advies mocht je ook zo zat zijn van de maatregelen en alle negativiteit, zoek zelf iets waarmee je iemand kan verrassen en een goed gevoel kan geven. Je krijgt er wellicht ook zelf een bijzonder positief gevoel voor terug. Ik zit in ieder geval weer op een happy wolk en heb me voorgenomen dat zodra ik de neiging weer krijg mijn hoofd te laten hangen ik een ander ga verrassen...

2 opmerkingen:

Daantje zei

wat een goed idee. Het valt mij ook op inderdaad dat er veel negativiteit is op social media. Ik denk ook omdat die mensen daar veel tijd voor maken terwijl mensen die neutraal of positief zijn misschien andere dingen doen dan op social media zitten?? Ik weet het niet hoor, maar dat is dan de verklaring die ik heb. Want in het dagelijks leven kom ik nooit complotdenkers tegen maar op Facebook wel veel....

Lot zei

Vorig jaar heb ik ook pakketjes gemaakt voor de vaste bezorgers en nu staat er ook weer wat klaar.
Ze zijn echt verrast erdoor