Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zondag 20 december 2020

Het tijdschrift Genoeg

Ik heb mee gedaan aan de actie van Christel (van het rijke wijf) om de wintereditie van Genoeg.nl te ontvangen. Hiervoor maakte ik de verzendkosten aan haar over. En om met de deur in huis te vallen. Ook van t tijdschrift Genoeg heb ik even genoeg. :-) Het desbetreffende blad schreeuwt duurzaamheid voor me. Wellicht dat het net het thema is voor dit nummer, maar waar ik normaal gretig verhalen lees kwam ik nu in eerste plaats niet verder dan snel de koppen lezen. Dit werd mede ingegeven door de geur van de inkt die gebruikt is. Het blad ruikt nogal chemisch. Samen met het onderwerp veroorzaakt dat een soort vam kortsluiting in mijn hoofd. Het was niet de eerste keer dat ik dit blad in mijn handen had. Al was de laatste keer echt wel veel jaren geleden. Toen was het in mijn beleving meer op geld besparen gericht en op ervaringsverhalen. Wat me wel opvalt is de verdeling tussen tekst en foto's. Dit is ook iets waar ik op let als ik een blad lees. Wanneer het allemaal bladen zijn met (reclame) foto's haak ik nl ook af. Ik wil lezen en koop geen blad om reclamefoto's te zien. Nou met die verdeling zit het voor mij wel goed. Er staan wel lange stukken tekst in en ook de foto's zijn geplaatst om bij het onderwerp te passen en niet om reclame te maken. Eerlijk gezegd baal ik er best een beetje van. Ik had een hoge verwachting van lekker op de bank onder een dekentje het blad verslinden. Maar dat gaat hem mede vanwege de geur niet worden. En eigenlijk baal ik het meeste gel genoeg van de tijd en energie die er in het blad is gestoken. Om dit te compenseren denk ik dat ik hem meeneem als ik volgende week naar de huisarts ga. Daar zit onze bieb nl, die is nu gesloten maar er staat nog wel een leestafel buiten waar de krant op wordt gelegd elke morgen en daar staat nu ook een lege kast waar normaal gesproken magazines in staan. Ik denk dat ik hem daar ga droppen in de hoop dat iemand hem meeneemt die er wel het plezier aan heeft. En ik ik voel me dan minder schuldig over het feit dat ik een blad heb ontvangen wat niet aansluit bij mijn wensen en waar mensen zo hard aan gewerkt hebben. Mocht je het tijdschrift genoeg wel vaker ontvangen zou ik nog wel graag horen of men een hele andere richting is opgeslagen meer richting duurzaamheid of dat het puur deze editie is....

6 opmerkingen:

Zuinigaan (Aaf) zei

Ik vond het juist een fijn nummer! Ik schrijf er voor morgen een blogje over, kom je lezen?

De Tuinkabouter zei

Ik heb het blad nog niet ontvangen maar hoop dat ik het wel leuk vindt.
Ooit had ik een abonnement op Genoeg, totdat het blad heel erg anders werd en inderdaad niet echt meer over besparen gaat.
Nu wilde ik eens zien of het inmiddels weer beter aansluit bij mijn wensen.

geldover zei

Ja Aaf ik kom zeker bij je lezen..doe ik nl altijd haha😊

Hannie zei

Uit jouw stukje proef ik dat het mij ook nog niet echt gaat aanspreken. Duurzaamheid spreekt me wel aan, maar dan wel in één lijn met besparen. Ik zie dat Aaf er morgen juist enthousiast over wil schrijven, ik ga het ook lezen. Ben benieuwd.

Teckeltje zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
nicole orriens zei

Wat jammer dat het zo tegenviel zeg. Ik leen het altijd uit de bieb. De ene keer vid ik het leuker dan de andere.