Sale Solden 2023Sale Solden 2023

donderdag 17 december 2020

Een van mijn goede voornemens...

Volgend jaar ga ik eens een keer kritisch naar mijn sociale contacten kijken. De reden is dat ik er nu achter kom dat er een aantal mensen tussen zitten die me onnodig veel energie vreten. Alleen maar negatieve berichten op FB, wanneer ze contact met je opnemen weet je dat ze binnen een aantal minuten iets van je nodig zijn. Het wordt tijd om los te laten. Zoals ik ooit een tegen mijn oudste dochter zei je kan niet iedereen altijd een plek in je hart geven. Soms moet je ruimte maken om andere mensen ook een plek te bieden...Ik hoop dus ook weer nieuwe contacten aan te kunnen gaan. En hoop op weer boeiende gesprekken. Ik vind het heerlijk om met mensen van gedachten te wisselen en ook wanneer we het niet eens worden maar er wel ruimte is om elkaars mening aan te horen en je ook begrip voor elkaars standpunt kunt hebben vind ik het heerlijk. Wanneer je niet alles uitvecht tot in de details is het allemaal zoveel mooier. Volgend jaar hoop ik oprecht dat ik een aantal mensen weer kan vastpakken en weer stevig kan knuffelen. Wat dat is wat ik t meeste mis...

2 opmerkingen:

nicole orriens zei

Hoe pak je dat aan, als je bepaalde sociale contacten niet meer wilt? Zeg je dat dan tegen ze?

geldover zei

Nou ik begin met t ontvrienden op FB. Daarnaast laat ik fysieke contacten doodbloeden. Ga niet meer naar verjaardagen ed. Eerder voelde ik me soort van verplicht maar nu wil ik alleen tijd maken als ik nog een warm gevoel bij iemand heb. Ik heb ook vrienden die ik een jaar niet spreek, maar bij wie ik weet als we elkaar tegenkomen we weer verder gaan waar we gebleven zijn. Al zouden daar jaren tussen zitten.
Van sommige mensen weet ik dat ook al komen we niet dagelijks bij elkaar over de vloer, zij denken aan ons en wij aan hen. En als we dan ook wel elkaar zien dan laad ik tijdens zo’n moment ook helemaal op. Al zitten we alleen te kletsen over ditjes en datjes...