Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 28 september 2020

Lekker bezig...

Vandaag lekker in de flow van gisteren gebleven. Vanmorgen gelijk de bedden open gegooid en de ramen open gezet. Ik kwam beneden in een kamer die opgeruimd was. Heerlijk. We hebben met zijn drieen ontbeten en de kids gingen naar school. Ik ben daarna meteen naar boven gegaan heb mezelf aangekleed en de ramen weer dicht gedaan en de bedden lekker opgemaakt. Daarna nog even getwijfeld omdat t motregende maar toch de was maar in de machine gedaan. Daarna even snel naar de Lidl om wat boodschappen op te halen. Ik heb alle ingredienten voor een chili con carne in de multicooker gedaan. Ik wilde net een bakje koffie doen toen de school van de oudste belde. Die voelde zich volgens de school alles behalve lekker. Ik denk dat ze de ziekte B A A L heeft en heb haar dan ook achter de laptop in de kamer gezet. Uiteindelijk lijkt er nu niks aan de hand en kan ze wel meedoen met de les. Dat is dan nu even een voordeel van de coronatijd. De oudste vind het allemaal wel erg spannend merk ik en ze vertelde me net dat ze mede erg voorzichtig is omdat de vader van een klasgenoot binnenkort aan zijn hart geopereerd moet gaan worden. Aangezien ik zelf vorige week ook verkouden was en er ook voor 99 % zeker van was dat t alleen een verkoudheid was, maar toch maar een test heb gedaan om er zeker van te zijn dat ik niet per ongeluk iemand besmet snap ik haar ook wel weer. Woonachtig in het oosten van het land lijkt het hier momenteel nog redelijk rustig maar eerlijk is eerlijk ik voel toch wel weer de spanning op komen. Zelf let ik erg op met boodschappen doen, ontsmet de kar was mijn handen erg veel maar om me heen zie ik dat mensen allemaal denken t valt wel mee. Wat me vorige week verbaasde is dat bijna 80% van de Nederlanders vind dat er snellere maatregelen moeten komen. Gek eigenlijk dat iedereen dan niet zelf maatregelen neemt en wacht totdat Rutte als een soort papa ons moet vertellen hoe te handelen. Het snelst de boel inperken kan alleen als iedereen zo snel mogelijk weer alle regeltjes respecteert. En wellicht denk je nu het loopt zo'n vaart niet, maar denk dat het voorkomen dat er een vaart in komt beter is dan pas blissen als t uit de hand is gelopen. Benieuwd naar de maatregelen van vanavond maar zo blij dat ik de gelegenheid heb om nu bij de kinderen te zijn. Ik hamster niet maar doe wel mijn best om het bij 1 a 2 keer boodschappen doen te laten. Hou de kring met familieleden met wie we contact hebben klein en probeer afstand te houden. Moet wel zeggen dat ik een knuffelkont ben normaal en dat dan ook t meeste mis. Mijn kids krijgen nu extra knuffels of ze willen of niet. Ik mis de aanrakingen en t fysieke contact. Gaf zaterdag al aan mijn man aan t liefste bleef ik de hele dag in bed en dan lepeltje lepeltje beetje wegsoezen....

5 opmerkingen:

Lot zei

Morgen gaat partner naar Duitsland zoals wel vaker om groot in te slaan, maar dat is normaal voor ons.
En donderdag ga ik naar Belgie (dochter woont er) en zal ik ook net wat meer meenemen van wat ik altijd koop.

Nu zijn er weer maatregelen komen er natuurlijk de tegenstanders weer die het te ver vinden gaan, begrijp je natuurlijk wel vd horeca hoe zwaar het voor hen is

Anoniem zei

Dat begrijp ik dus ook niet. Je hoort iedereen roepen om een mondkapjesverplichting. Waarom zetten die mensen niet al vrijwillig een masker op? Bij ons zie je die maskertjes nauwelijks in het straatbeeld.
Merel

nicole orriens zei

Het is fijn als je in zo'n flow komt en alles lekker stroomt!

anja zei

Lot, volgens mij is Belgie er niet mee akkoord dat je het land inreist hoor. Zou het nog maar even goed checken voordat je gaat (alleen noodzakelijk reizen is toegestaan, met regels voor wat betreft quarantaine).

nicole orriens zei

Ik word dusdanig omringd door man en kinderen dat ik knuffelen en dergelijk niet mis.