Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 1 juni 2020

Watertekort

Afgelopen vrijdag hebben we hier ons zwembad op gezet. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog geen moment had nagedacht over het watertekort dat dreigt. Gisteren zag ik het ene na t andere bericht voorbij komen en ja het is natuurlijk wel een grote bak die gevuld moet worden. Heb hem bewust niet tot de bovenste rand gevuld en we hebben een andere bak ervoor staan waar eerst de voeten in gespoeld moeten worden. Dit water gaat s avonds bij de planten. In huis probeer ik nu ook zoveel mogelijk om water op te vangen voor de tuin. Er staat een ton bij de achterdeur en alle beetjes die ik gedurende de dag opvang doe ik daar in. Ook dat is voor mijn planten. Volgende week voorspellen ze regen en kunnen we weer zoveel mogelijk bakken vullen met water zodat we weer even wat op voorraad hebben. Ik ga echt proberen om de kwaliteit van t water goed op peil te houden zodat we geen nieuw water erin hoeven te doen dit jaar. Wel denk ik dat er volop van genoten gaat worden. We hebben onze vakantieplannen nl in de ijskast gezet en vinden het nu in Hintergarten ook helemaal prima. Gisteren hebben we sushi besteld. Met t hele gezin van genoten, maar wil kijken of ik dit van t zomer vaker zelf kan maken. Want 45 euro voor hoofdzakelijk rijst is me toch wat te gortig. Helaas had de toko momenteel geen sushirijst. Daar moet ik dus naar op zoek. Mochten er mensen tips hebben wat lekkere rijst is hoor ik t graag.

2 opmerkingen:

Lot zei

Ik doe ook enorm mijn best zoveel mogelijk water op te vangen. Emmer in de keuken en op de aanrecht een grote bak en in de wasbak een grote kom, zo kan ik optimaal water opvangen. Het is best wel veel gedoe maar ben wel van plan dat zoveel mogelijk te doen en soms neem ik een dag vrij van het wat op aanrecht en dan alleen de emmer.
Ik heb heel lang bij een NGO gewerkt op het gebied van water en sanitair in de derde wereld en ben me dus erg bewust van watergebruik.
De vorige eigenaar van dit huis had een rare constructie onder de wasbak in de badkamer, die hebben we gesloopt en staat een emmmer onder die we voor toilet doorspoelen gebruiken.
Doe denk ik het optimale zo

nicole orriens zei

Hier in de Achterhoek wordt ook opgeroepen om in ieder geval geen zwembad meer te kopen omdat er zo ontzettend veel water inet moet...