Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 22 juni 2020

Mooie dode bloemen....

Afgelopen weekend gingen we naar beide vaders. En daar stonden ze weer. Bij mijn schoonouders een boeket met droogbloemen. En echt heb er denk ik wel een half uur naar zitten staren. Want hoe kan het dat ineens bij de halve familie bloemen staan die doder dan dood zijn en ook nog eens in de meest aparte kleuren gespoten zijn? Ik heb werkelijk geen idee. Kan enorm genieten van een bos levende bloemen. Dan gaat mijn voorkeur al wel uit naar een rustige kleurstelling, maar de bloemen moeten er wel uitzien alsof ze zo van t veld komen. Niet alsof ze jaren vergeten op een werkbank hebben gelegen. Iemand er een spuitbus verf op heeft laten vallen en ze vervolgens van narigheid op een vaas heeft gezet. Nee, deze rage laat ik aan mijn neus voorbij gaan. Aangezien mijn verjaardag dichterbij komt heb ik me al laten ontglippen dat ik er echt helemaal niets in zie. En ik heb me dan ook al voorgenomen dacht mocht deze boodschap niet zijn over gekomen ik toch echt ervoor bedank om ze op een vaas te zetten. Het is echt iets wat ik spuuglelijk vind. Heb jij wel eens iets waarvan je echt denkt dat komt mijn huis niet in....

7 opmerkingen:

Lot zei

De badkamer van mijn zus, veel bling bling in goud en als klap op de vuurpijl kranen boven het bad van water spugende dolfijntjes!
Zij houdt van goud en ik van zilver en verder verschillen we ook enorm nkiet in de laatste plaats 14 jaar in leeftijd. Kunnen wel goed met elkaar overweg, ga regelmatig 1 dagen naar haar toe

Anoniem zei

Alles wat je bij blokker kunt kopen ter decoratie. Zoals spullen met de woorden love en home. Om maar eens wat te noemen. Deurmatten met het woord welcome erop. Ik kan het niet zien, ik word er gek van. Hebben mensen dan helemaal geen persoonlijke smaak meer ? Betekenisloze prullen zijn het.

Anoniem zei

We vragen ons hier wel eens gekscherend af, of mensen een tekst als "home" gebruiken om zich er zelf aan te herinneren, waar ze ook alweer waren... ;-)

mrs H. te B. zei

IK liep laatst weer eens door de IKEA, en bedacht bij de dingen die ik best aardig vond dat ik die over een paart weken of maanden wel bij de Kringloop zie - en dan bedenk ik wel of ik het nóg zo leuk vind...

nicole orriens zei

Mijn voorkeur gaat ook naar levende bloemen.

Anoniem zei

Levende bloemen zijn ook al stervende en die gooi je na 1 of mss 2 weken dood in de vuilnisbak. Dat vind ik pas zonde. Van droogbloemen heb je in ieder geval veel langer plezier. Of je ze mooi vind is een tweede, dat is een kwestie van smaak.

Anoniem zei

Beste,

Ik heb een aantal jaren geleden van m'n vader voor mijn verjaardag een plastic kerstman gekregen. Vast een kastvonst erfenis van mijn oma die gek was op dat soort kitsch. Ook heb ik van mijn schoonmoeder een keer een kersstukje gekregen met plastic dennengroen. Beide zaken lagen nadat de visite weg was snel in de vuilnisbak. Ik wil dat soort troep niet in m'n huis.

groet an