Sale Solden 2023Sale Solden 2023

donderdag 30 april 2020

Week vrij

Yes we hebben als gezin een week vrij. Hoe fijn kan t zijn elkaar weer echt even te zien. En wat doe je dan zoal? Nou we hebben een hele fijne week achter de rug. Woningsdag deden we lekker lui beetje hier wat opruimen daar wat aan kant maken en de dag hebben we afgesloten met een slaapfeestje in de woonkamer. Matrassen allemaal op de grond en lekker om kwart voor acht gordijnen dicht, vlag naar binnen en een Netflixfilm voor ons allen op de tv. We hadden een lampje aan. Toen de jongste besloot dat die na een kwartier ook nog uit moest gaf ik het op. Heb de 20 minuten film niet gehaald. 😬. Maar t snoetje van onze jongste dochter toen we de volgende morgen allemaal wakker werden was echt geweldig. Doen we nog eens opnieuw alleen zoeken we dan een oplossing voor ons dikke tweepersoons matras want om dat door t trappengat omhoog te krijgen viel niet mee. Denk dat dat dus een luchtbed gaat worden. Verder zijn we voornamelijk binnen gebleven. Mijn man heeft nog wel de dakgoot helemaal schoongemaakt en de ramen. Wist vanmorgen niet wat ik zag toen ik de gordijnen open deed. Wat een heldere wereld was dus ook nodig. Verder hopen we met twee weken kuikens te hebben. De kip zit er nu een week op. Ik moet nog even op zoek naar een bench of een mooie plastic bak zodat we de kuikens straks ik de kamer kunnen houden. Vorige keer had ik een aquarium. Ideaal met een lamp voor de warmte en we konden de kuikens goed zien. Moet nu even kijken want er zit nu nog een andere kip en een haan in t hok dus kunnen de kuikens niet al te snel terug bij de kippen. De bedoeling is dat we ze nu echt weer handtam proberen te maken. Kan me verheugen om iets vast te houden.
Hoorde vandaag op tv het woord in coronatijd huidhonger. Nou kan vertellen dat voel ik dus echt. Het gekke is dat ik droom van mijn oude collega’s. De grap is dat we daar met elkaar heel wat af knuffelden gedurende de dag. Knuffelen met een wat kleinere groep, maar er was altijd een warme hand als je t even wat minder had of een schouderklopje als je iets goed had gedaan. En dat op een afdeling met een man/vrouw of 50. Echt heel bijzonder. Zo erg dat toen onze afdeling opgedoekt werd en we tijdens een andere meeting weer met wat collega’s bij elkaar waren andere mensen de speciale band konden zien en voelen.
Op dit moment beperkt het knuffelen zich tot ons eigen gezin. Ik mis het contact met mijn ouders en broertje wat dat betreft enorm. Mijn broertje is ook een knuffelaar. Ook de hele week van huis. Als we elkaar zien moeten we ook altijd even een dikke knuffel en een kus doen. Aangezien hij ook op de vrachtwagen zit en overal komt is hij ook extra voorzichtig nu. Afstand houden dus.
Heb jij ook last van huidhonger?

1 opmerking:

nicole orriens zei

Huidhonger heb ik niet, maar ik word dan ook omringd door mijn gezin. Als je helemaal alleen bent is dat wellicht anders.