Sale Solden 2023Sale Solden 2023

woensdag 8 januari 2020

Ja ik krijg weer post van de bank..

Gistermorgen lagen er drie enveloppen op de deurmat. Ik was zelf niet thuis dus had mijn dochter ze op de kast bij de tv gelegd. Daar vond ik ze vanmorgen vroeg. (Om half vijf klaarwakker en om vijf uur uit bed gestapt) Ik vind de tv als ruis op de achtergrond heerlijk en dus vond ik ze meteen. Nou mijn dag begon echt goed. Deze envelop bevestigde drie overboekingen die ik in het nieuwe jaar al hen gedaan. Bedenk me net dat er vandaag of morgen nog enveloppen kunnen komen. Deze zijn al een feest maar aan het einde van de maand komt de belangrijkste. Dat is de envelop die aangeeft wat het nieuwe maandelijkse bedrag is en welk bedrag ik mezelf nu elke maand bespaar. Op dit moment is dit 171 euro per maand. Het verschil zal centenwerk zijn, maar dat gaat de pret niet drukken. Ik moet zeggen dat ik heel erg benieuwd ben welk salaris ik nu einde van de maand straks op de rekening krijg. Aan de hand daarvan wil ik proberen om ook weer een vast bedrag bij te gaan sparen. Aan het einde van vorig jaar lukte het me niet meer om automatisch over te boeken zonder dat de spaarrekening aangesproken moest gaan worden. Omdat ik voldoende buffer ook belangrijk vind heb ik de automatische overboeking er even uit gehaald. Vanaf dit jaar is er weer meer focus op t aflossen, omdat ik nu weer rechtstreeks op de hypotheek mag aflossen zonder boete. De afgelopen weken lukte het me ook om weer wat winst uit de aandelen te trekken. Daar heb ik gisteren dan ook weer een aflossing van 100 euro van kunnen doen. Op dit moment staat er 4 cent op de spaarrekening dus nog 99,96 cent tot mijn volgende aflossing. De aflosmeter aan de zijkant is nu up-to-date

2 opmerkingen:

TheMoneyMindset zei

Veel beetjes maken uiteindelijk ook een berg! De sneeuwbal gaat zo steeds sneller rollen.

Leonard zei

Niet echt milieuvriendelijke acties van je hè 😉