Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zaterdag 26 oktober 2019

Ik 😍 kringloopwinkels

Ik hou van kringloopwinkels. De reden is dat ik vaak een schijntje betaal van de nieuwprijs. De laatste aankoop was een pizzaplaat voor op de bbq, zodat je zelfgemaakte pizza naar een steenovenpizza smaakt. Ik zag hem liggen bij de kringloop in Duitsland en hij mocht voor 2 euro mee. Nieuw kost hij ong 25 euro en t fijne was dat deze nog nieuw in de verpakking zat. Perfect cadeau voor mijn man straks met de feestdagen. Hij staat al ingepakt klaar. Heb alle tijd om er een mooi gedicht bij te maken. Vanmiddag ga ik nog even kijken bij de kringloop in ons dorp. Ik vond het heerlijk om nu al te kijken naar cadeautjes. Wat ik graag meeneem zijn mooie glazen vazen. Ik vind het zo mooi om een vaas met mooie bloemen te geven en door het met vaas te geven. Vaak heb je voor 1 of 2 euro al een mooie vaas. Iets anders wat ik graag meeneem zijn mooie schalen. Dit om een bv fruit op te leggen voor een zieke, of om op te maken met een fles wijn of flesjes bier en dan wat lekkers erbij. Kan je ook zo duur maken als je zelf wilt. Lekkere brie en nootjes erbij, maar een zak chips vult de schaal ook al aardig. Wanneer ik in de kringloop loop probeer ik altijd na te denken over zaken die ik over een twee a drie maanden nodig denk te hebben. Kerstversiering is vlak voor de kerst vaak duurder dan bv in de zomer. Soms zie je iets waarvan je denkt daar kan ik met de feestdagen iets leuks van maken. We deden het afgelopen jaar bv mee met de spooktocht. Je krijgt dan een plek in t bos aangewezen en mag dan je eigen act daar doen. Ik besloot een oud wit flanellen laken te kopen voor 1.50 euro en daar met een paar strandballen en make up een paar spoken voor in de boom mee te maken. Ook mooie plantenbakken zijn favoriet. Opgemaakt met wat mooie planten uit het tuincentrum en soms zelfs met stekken uit eigen tuin een leuk cadeau om weg te geven. Een mooie flesopener die er nog goed uitziet voor bv 50 cent die je zelf met een mooi lint aan de fles vastbindt maakt de fles wijn een leuker cadeau om weg te geven. Wat zijn jouw favoriete items in een kringloopwinkel?

6 opmerkingen:

anja zei

Je noemt zelf al een heleboel erg leuke dingen. Op dit moment ben ik druk bezig mijn huisje in te richten, en mensen wat ben ik blij dat er kringloopwinkels bestaan! Vandaag scoorde ik een prachtige badkamerkast, als nieuw, voor 15 euro. Heb hem net even een sopje gegeven, morgen ga ik hem inrichten, heb ik nu al de voorpret van. Laatst ook prachtige gordijnen gevonden, 2 sets, precies passend voor mijn ramen, kennelijk uit een huis met hetzelfde formaat ramen. Een raadsel waarom ze bij de kringloop hingen, echt als nieuw, en voor minder dan 24 euro nu van mij.

geldover zei

Mocht ik ooit opnieuw een huis moeten inrichten dan kocht ik mijn kasten en tafels ook bij de kring..

Lot zei

Favorieten heb ik niet, ik vind alles leuk. Ook het nadeel van kringloopwinkels ik koop snel teveel, al is het al wat minder geworden en ben ik veel kritischer.
In de afgelopen maanden veel haakgaren gekocht, allerlei soorten en kleuren, heel dun om orchidee mee te haken en mooie dikkere in ook veel kleuren voor een vest.
Er is nu ook een kerstmarkt sinds afgelopen week en daar heb ik al mooie aparte kaarsen gevonden.
Kleding kijk ik altijd maar ben ik erg kritisch op.
Afgelopen winter de slaapkamer gerenoveerd en er was op dat moment veel behang, hele mooie combi gevonden. Normaal per rol 35 nu de hele kamer voor15

Op naar een koophuis zei

Ik vind het erg leuk, maar ga vrij weinig. Je moet hier wel kunnen neuzen en met die kleine mannen blijft dat lastig.

nicole orriens zei

Ik kijk altijd voor kitscherige kopjes!

Budgetmama zei

Ik doe dat ook, je kunt snel iets heel leuks in elkaar zetten als cadeau.
Windlichten met een mooie kaars er in en dan leuk inpakken staat super leuk.