Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 2 september 2019

Gezellig bbq-en

Afgelopen weekend was het hier feest.
We vierden dat onze jongste afgelopen woensdag jarig was en mijn verjaardag een maand eerder.
In verband met de zomervakantie hou ik hem samen omdat er anders niemand op mijn feestje komt.
Dit jaar gaven we een bbq. En ik moet zeggen het was echt top.
Ik probeer net als anders altijd goed te kijken met hoe ik mijn geld besteed.
Ik wil lekker vlees maar de slager is hier erg duur. Ineens bedacht ik dat ik wellicht wat bij de Turkse slager kon halen. Nu is dat gelukt. Ik had al met al 15 kilo vlees. 3,5 kilo rosbief en 3 kilo kipfilet incl. Verder nog lekkere cevapcici, kippenvleugeltjes en hamburgers.
Ik heb van de rosbief spiezen gemaakt en een lekkere salade met rosbief. De spiezen in drie varianten.
Van het kipfilet maakte ik ook spiezen. En de cevapcici maakte ik ook aan spiezen.
Ik koos ervoor om het zelf te doen om de kiloprijs laag te houden. Kost wel flink wat tijd maar had ik er graag voor over. Verder maakte ik een lekkere coleslaw, een grote bak met tzatziki stokbroden met smeersels en nog een Griekse salade met fetakaas.
Ik heb echt heel veel complimenten gehad dat het er goed uitzag en goed verzorgd was. Aan het einde van de rit denk ik dat ik voor minder dan 7 euro pp klaar was. Incl drinkenEr is nog superveel over. We hebben gepast uit de koelkast gehaald en omdat alles vers was kon ik de rest invriezen voor nieuwe genietmomenten.
Ik heb er bewust voor gekozen om geen koffie met gebak te doen dit on de prijs te drukken maar vond het ook geen combi om daar achteraan te gaan bbq-en.
Vooraf had ik de kosten veel hoger geschat. 
Aankleding had ik allemaal in huis. Toen het donkerder werd kon ik eindelijk de kaarsen die ik al jaren in de la had liggen op de leeggedronken wijnflessen doen. Wat een sfeertje.
Dat we het nog maar vaak over mogen doen..

4 opmerkingen:

Op naar een leven zonder baas zei

Scheelt veel als je het bij een turkse slager haalt. Er zijn ook leuke turkse gerechten om er bij te doen, denk hier bijvoorbeeld aan bulgur salade, die is niet zo deur.

Lot zei

Bij de islamitische slager haal ik ook k-en-k kofte die ik om als worstjes om spiezen kneed. Ook erg makkelijk en lekker

nicole orriens zei

Fijn dat de barbecue een succes was. Het klinkt erg gezellig!

knutselria zei

Heb je een recept van de coleslaw?