Sale Solden 2023Sale Solden 2023

donderdag 6 juni 2019

Nieuw matras

We hebben de knoop doorgehakt. En een nieuw matras aangeschaft via de webshop van de Lidl.
Ons oude matras was denk ik een jaar of negen oud. Die was met spiralen. En helaas waren er wat spiralen die gesprongen waren. De matrassen destijds kocht ik bij een dure speciaalzaak die ermee ophield en voor de twee matrassen hebben we toen tussen de 2000 en 2500 euro betaald. Een rib uit mijn lijf, maar wilde er zeker van zijn dat ik een goed matras had. Achteraf voel ik me enigszins opgelicht. Toen we de hoezen van de matrassen haalden bleken de matrassen best knullig aan elkaar gelijmd. Dit werd nog eens extra versterkt toen we gisteren de oude matrassen uit elkaar sloopten.
De spiralen bleken in het midden zelfs te roesten. Moet er wel bij vertellen dat mijn man een enorme zweten is in bed dus dit zal ongetwijfeld invloed hebben.
En nu? Mijn nieuwe matras is een koudschuimmatras van de Lidl. Voor 181 euro thuisbezorgd. We hebben nu gekozen voor 1 matras i.p.v. twee losse. Want wat we ook probeerden wij hielden altijd een gleuf. Vanmorgen kropen de beide meiden dan ook bij me in bed en nu lag ik er eens lekker tussen. Ik moet eerlijk bekennen dat het wel wennen is want hij is een stuk harder dan ons vorige matras. Maar vannacht heeft het hier enorm geonweerd en ik heb er door heen geslapen....
Man was gisteravond toevallig een nacht thuis en gaf aan dat ik zo snurkte dat ie me beneden kon horen.😂😂😂.
Mijn overweging om voor dit matras te gaan was, goede beoordelingen, thuisbezorgd, mooie prijs heb een huismijtallergie dus kan zo mijn matras eerder vervangen zonder erge pijn in de portemonnee .  En last but not least als hij niet bevalt mag hij ook nog terug binnen 30 of 40 dagen.
Ik ga er echter van uit dat de hardheid wel gaat wennen.
Er wordt geadviseerd om elke 10 jaar je matras te vervangen. Persoonlijk denk ik dat weinig mensen dit ook daadwerkelijk doen. Hoe lang doen jullie met een matras?

6 opmerkingen:

Liesbeth zei

Ik hoor graag de bevindingen. Wat betekent H2, H3, H4? Weet jij dat?

geldover zei

Ja dat is de hardheid van t matras. Bij het matras dat ik wilde was de hardste H3 heb deze keus gemaakt omdat ik obese ben. Denk achteraf dat H2 ook wel hard genoeg voor me had aangevoeld daar ik ook nog eens buikslaper ben.

Anoniem zei

Gleuf een topper en weg :) Hier H4 en dat is voor ruim 100 kilo.

nicole orriens zei

Wij hebben ook een matras van de Lidl. Ook op basis van de positieve kritieken en de fijne prijs.

Unknown zei

Sg van 40 en 35 is erg laag dus zou wel eens van invloed kunnen hebben op comfort en levensduur van dit matras.

Anoniem zei

Euh
Eerste matras hadden we na drie jaar weg moeten mikken. Twee jaar later gedaan. En nu zeven jaar en nog geen vuiltje aan de lucht.
Volgende komt gewoon weet bij IKEA vandaan
En niet bij een beddenzaak. Die van de IKEA kan ik om het jaar vervangen, en dan ben ik na veertien jaar evenveel geld kwijt als aan daar matras van de beddenzaak.

En losse matrassen in een tweepersoonsbed vind ik armoe. Ik voel zelfs de naad van het boxspring onderstel door een matras en topper heen..