Sale Solden 2023Sale Solden 2023

vrijdag 28 juni 2019

Heerlijk koel

We proberen hier ons huis en hoofd koel te houden.
Dat lukt t beste met t huis momenteel. Ik heb geen zi wering aan de buitenkant, wel dikke rolgordijnen aan de binnenkant. Die zijn momenteel de hele dag naar beneden. Daarnaast gaat de vitrage en de overgordijnen dicht. Ik ga s morgens een uur eerder t bed uit en gooi dan zoveel mogelijk de ramen en deuren open.
Heb t dan nu ook 22 graden in huis. Heerlijk. Gedurende de dag loopt het op naar 24 a 25 graden.
Als t buiten dan 33 tot 35 is is het aangenaam binnen.
We hebben van de week een nacht geslapen met gordijnen open en ramen open. Dit was geen goed idee want zowel dochter als ik zijn compleet lek geprikt. Waarbij ik evt medelijden heb met mijn dochter van 5 want die reageert ook nog eens heftig en krijgt plekken ter grootte van een rijksdaalder.
Er is geen lichaamsdeel waar ze niet geprikt is.
Achter het huis staat een groot zwembad, daar spettert de jongste het allerliefst in. Deze week dus elke keer snel eten tussen de middag en dan afkoelen en plonsen. Kon ze afgekoeld de klas weer in.
Mijn hoofd koel houden is een ander probleem. Ben momenteel een grote chaoot, veel loopt in het 100, kan de aandacht niet bij dingen houden en lees van alles verkeerd waardoor ik dus een dag te laat voor dichte deuren sta of met de helft van de boodschappen thuis kom. Of voor een ding heen ga en dan zonder dat ding terug kom.
Vandaag heb ik een intakegesprek waar ik vreselijk tegen op zie. Ik hoop dan nu ook echt dat het me op de lange termijn gaat helpen.

3 opmerkingen:

nicole orriens zei

Wat gezellig dat je dochter nog tussen de middag thuis komt. Dat is toch wel een hele mooie Nederlandse gewoonte. Ik heb het idee dat het amper nog voorkomt, maar bij jullie dus nog wel.

Nicole zei

In onze woonplaats hebben basisscholen al jaren een gelijke dagen rooster.
Misschien een idee om te investeren in horren. Onze kinderen slapen ook met ramen helemaal open maar door horren geen probleem.

Jo zei

Of een klamboe. Die kun je als een tentje helemaal om het matras doen en zo ben je ook veilig voor de muggen. Je kunt hem vanaf de binnenkant dichtmaken met (plastic) knijpers. En het is een stuk goedkoper dan horren.