Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 27 mei 2019

Creativiteit maakt je een rijk mens.

Van creatief denken word je rijker en gelukkiger daar ben ik van overtuigd.
Zo kan je naar de winkel rennen om nieuwe boodschappen te halen voor het avondeten, maar ook eens winkelen in je eigen kasten om op te maken wat er nog ligt. Mocht je op dit moment een spaardoel hebben dan doe je bv 1 of 2 euro in je spaarpot. Je kan naar de winkel rennen om nieuwe kleding te kopen, maar je kan ook met vriendinnen een ruilavond organiseren. En misschien is er zelfs wel iemand handig met de naaimachine die ter plekke wel even dat zoompje extra in de broek kan naaien. Je kan duur op vakantie gaan, maar misschien ken je wel iemand die een week met je van huis zou willen ruilen in je familie of kennissenkring. Je kan een ander uitnodigen om een keer gezellig mee te komen eten. Als je geluk hebt word je terug uitgenodigd, zo niet heb je toch vaak een hele gezellige avond gehad voor weinig.
Voor verjaardagscadeautjes kijk eens of je nog iets in huis hebt waar je de ander blij mee kan maken. Je kan ook bv een middag gezellig samen kringlopen als ervaring geven als je een vriend(in) hebt die daarvan houdt. Eet je ook wat bij de kringloop, kost vaak ook haast niets. En wie weet wordt er iets leuks gescoord waarvoor jij graag de portemonnee wilt trekken als aandenken aan deze mooie dag.
Kijk voordat je spullen afdankt of je er nog iemand anders blij mee kan maken. Wellicht heeft de ander ooit eens iets voor jou.
Als je ergens geen geld voor hebt kijk wat je wel eventueel kan bieden. Of kan je het op een andere wijze oplossen?
Hebben jullie nog tips?

2 opmerkingen:

nicole orriens zei

Ik ben het zeker met je eens dat er vaak veel meer mogelijk is dan je denkt, als je even goed om je heen kijkt! Je hoeft niet wat nieuws te kopen vaak.

Anoniem zei

Ik kijk altijd goed naar wat anderen weggooien, op mijn werk zijn dat bijvoorbeeld hele grote groene emmers met deksels. Prima als opbergdozen voor bijvoorbeeld kerstspullen. Een van mijn buren gooide een etagere voor in de tuin weg die er nog netjes en heel uitzag en een andere een grote prullenbak, die ik ga gebruiken als plantenbak. En verder ga ik graag naar de kringloop en rommelmarkten, tegenwoordig wel met een lijstje zodat ik niet in de verleiding kom om dingen te kopen die ik echt niet nodig heb.