Sale Solden 2023Sale Solden 2023

woensdag 19 december 2018

Vandaag een ochtend mee met de klas van mijn oudste

Enige tijd geleden deed de leraar er een mail uit wie het leuk zou vinden om mee te gaan naar de ROVA. Oftewel het Regionaal Orgaan Verwijdering Afvalstoffen. Ik gaf me toen al op en ze verheugde zich er enorm op. Ondanks mijn burn out en het lage energieniveau ben ik wel mee gegaan. We werden opgehaald met een grote bus en naar het terrein gereden. Daar werden we opgewacht door een man die erg leuk kon vertellen over het afval. Hoe het eerder was en wat er nu allemaal met het afval gebeurt. Ik leerde dat de chipszakken niet bij het PMD afval mag. En dat een spaarlamp bij het chemisch afval moet en een ouderwetse gloeilamp bij t glas mag. Dat we per persoon gemiddeld 450 kilo afval verbruiken. En we mochten het hele park bekijken. Aan het einde van de morgen werden we weer met de bus naar school toe gereden. Thuisgekomen had ik de saus voor de spaghetti klaar staan en gooide ik snel de spaghetti zelf in een pan met kokend water. Toen het eten op was besloot ik om even een uiltje te knappen op de bank. Beide dochters gingen naar boven om te spelen. Werd net wakker om vijf uur. Oeps dat was niet helemaal de bedoeling. Voel me nog steeds bekaf, maar wil nu minimaal tot 22 uur wakker blijven, want vannacht goed slapen is prio 1. Ik draai erg makkelijk mijn ritme om en das nou niet de bedoeling.

1 opmerking:

Anoniem zei

Een ouderwetse gloeilamp moet in ons CP bij vervuild glas gegooid worden en niet bij het gewone glas.