Sale Solden 2023Sale Solden 2023

vrijdag 30 september 2016

Voorbereiding op 5 december.

Gisteren met mijn moeder op haar verzoek naar twee kringlopen geweest. Een bij ons in t dorp en een in de stad een 14 km verderop. Hier in t dorp scoorde ik een paar laarsjes voor jongste dochter en een mooi zilveren kettinkje met nephangertje samen voor maar 3,50 euro. Daarna reden we door naar de stad en daar slaagde mijn moeder zeer goed voor Sinterklaas. Ze kocht een letter rummikub. We hebben die met cijfers in de grote en kleine versie want die laatste is voor mee op reis. Hoop dat t met letters ook leuk is maar denk dat t tegenvalt omdat onze woordenschat veel groter is dan onze dochter van tien. Met de cijfers speelt ze ons er regelmatig uit. Nou ja dan kan ze t spelen met haar vriendinnen. Daarnaast kocht ze nog een mooi wit boek waar dochter zeef haar creatieve geest op lis kan laten gaan want lekker blanco aan de binnenkant. En voor de jongste kocht ze een supermooie poppenwagen voor 6,50 euro.
Bij haar thuis hadden we t er nog mag elkaar over we zeggen elk jaar we doen noet aan Sinterklaas en elk jaar doen we gewoon aan t einde van de rit een gezellige avond met cadeautjes haha.
Dochter van tien gelooft nog, maar aankomend jaar moet ze al surprise maken voor haar medeklasgenoten en een cadeautje kopen. Vind ik eigenlijk best jammer.
Vanmorgen in bed was er op t nieuws dat twee pieten afscheid namen en ik besloot dat dat het moment was. Dus ik meisje ik moet je wat vertellen Sinterklaas en zwarte piet bestaan niet meer en de mensen die zwarte piet hebben gespeeld hebben er na al die jaren geen zin meer in tenminste deze twee al niet. Ze keek me bedenkelijk aan en vroeg zich af hoe dan toch in vredesnaam al die cadeautjes bij de kinderen kwamen. Dus ik uitleggen dat de ouders die dan kopen. Mmm je zag haar denken o ja mama vorig kaar had ik ze ook al in de kast zien liggen. Dus we spraken nog even verder dat mensen echt niet een paar honderd jaar kunnen worden en ik vond dat ze t nogal sportief opvatte. Zegt ze na een kwartier mama toch denk ik nog dat ie bestaat. Ik heb haar aangegeven dat ze dat best mag denken als ze op school maar aangeeft dat ze er niet meer in gelooft want dat al haar klasgenoten met oudere broers en zussen al wel weten dat t niet zo is. Helemaal goed deal mama. Pff daar kom ik hopelijk goed mee weg.
Toch wel jammer dat ik t moest vertellen maar ben echt bang dat ze anders straks geplaagd gaat worden en daar kan ze heel erg slecht mee omgaan.

3 opmerkingen:

Kopka zei

Heb toevallig een gelijksoortig blogje klaar staan voor dadelijk.

duurzamekwaliteit zei

Jaah, rummicub! Goed idee voor mijn dochter. Eens uitkijken naar een mooi exemplaar.
Ik heb me laatst versproken en de oudste vertelt dat de tandenfee niet bestond. Even later (fluisterend) 'Mama, ben jij ook de spenenfee?' 'Ja schat'. 'Ooooooooh, dus jij hebt Brody (grote knuffelhond) voor mij gekocht?!!!!! Ow, dank je wel!' Toen werd ik geheel geplet in een enorme knuffel, hihihi.

duurzamekwaliteit zei

Jaah, rummicub! Goed idee voor mijn dochter. Eens uitkijken naar een mooi exemplaar.
Ik heb me laatst versproken en de oudste vertelt dat de tandenfee niet bestond. Even later (fluisterend) 'Mama, ben jij ook de spenenfee?' 'Ja schat'. 'Ooooooooh, dus jij hebt Brody (grote knuffelhond) voor mij gekocht?!!!!! Ow, dank je wel!' Toen werd ik geheel geplet in een enorme knuffel, hihihi.