zondag 17 juli 2016

Tikkie

Wie denkt niet eens bij zichzelf ik zou willen dag ik een betaalautomaat had? Of een makkelijke manier zodat mensen me geld terug kunnen betalen?
Er is nu een nieuwe app van de Abn AMRO. Tikkie. Iedereen met of zonder rekening bij de Abnamro kan deze downloaden. Alles wat je nodig bent is t ibannummer van je betaalrekening en het telefoonnummer van degene die jou geld verschuldigd is. Via whatsapp laat je dan weten wat je van diegene krijgt en waarvoor en deze ontvangt een app met daarin een link zodat er via iDEAL betaald kan worden. Ik vind het een uitvinding.
Kenden jullie de app al? En wat zijn jullie ervaringen?

vrijdag 15 juli 2016

Wat nu?

Zit er even helemaal door, ben vanmiddag de hele middag druk geweest met het regelen van zorg voor familie. Zij zeggen op t ziekenhuis dat ze alles zelf kunnen, echter de man is getest en weer niet meer welk jaargetijde het is hoe je een klok moet tekenen op acht uur, en de koningin is Beatrix en die daarvoor was Emma. De vrouw heeft haar hele leven nog nooit iets gedaan en t altijd haar man laten regelen. Zij komt nu thuis nadat maandag een gedeelte van haar voet is afgezet, ze komt thuis met een vacuümpomp aan haar been. Ik kan er wel een boek over schrijven maar laat ik de huissituatie maar kortweg omschrijven als die van hoarders op tv. Ze mijden alle hulp en hebben geen kinderen die kunnen ingrijpen.
Dat was mijn middag alle instanties afbellen om te zorgen dat we in ieder geval t weekend door komen.
Belt mijn man net op zijn werkgever die ong vier weken geleden vanuit t niets aangaf dat ie maar op zoek moest naar een andere baan heeft hen vanmiddag medegedeeld dat de laatste twee weken van zijn contract welke hij als vakantie al een half jaar geleden op papier toegezegd heeft gekregen wordt ingetrokken hij moet maandag maar even op kantoor komen...we hebben een vakantie geboekt en dat weten ze ook.
Heb net geprobeerd om nog iemand van de rechtsbijstand te spreken met een beetje geluk word ik teruggebeld voor maandag.
Mijn kop wil niet stilstaan en ik blijf malen.
Ben er helemaal beduusd van.ben zo bang dat manlief maandag foute uitspraken doet want die zit er ook helemaal door nu.

donderdag 14 juli 2016

Weer een beetje meer huis van onszelf

Gisteren kreeg ik bericht van de hypotheekverstrekker, ze hebben het geld dat ik heb gestort per 31 mei eindelijk afgelost op de hypotheek. Ik stortte een bedrag van 500 euro en daarmee ging mijn uitstaande schuld met 501,46 naar beneden. Dit komt omdat men de rentevergoeding over de periode dat ze het nog niet hadden afgelost ook in mindering brengen op de hypotheek. Wat mij betreft een prima deal. Het nieuwe maandbedrag puur voor de rente wordt daarmee 1108,86 euro. Nog een flink bedrag maar straks als alles weer rustig is rond beide banen en we weer lekker in ons vel zitten gaan we weer harder aan t aflossen. Nu vanwege de onzekerheid gaan we eerst maar eens even rustig aan doen.(oh ja moet nog steeds de belastingteruggave invullen, doen we na de vakantie...)dat bedrag lossen we  denk ik maar wel weer voor een gedeelte af weg is immers weg. Op dit moment moeten we nog 267 termijnen.elke 500 euro die ik vandaag aflos scheelt me nu 389,47 euro die ik over de resterende looptijd nog aan rente zou moeten betalen. Das nog eens rendement maken.
Ik droom ervan dat ook manlief minder zou kunnen werken of dat we allebei eerder kunnen stoppen. Werk in uitvoering momenteel want ik denk dat t er echt in zit als we ons blijven focussen.

maandag 11 juli 2016

Leesvoer

Hebben bericht van de bieb dat we nu ook gebruik kunnen maken van digitale boeken. Aan de ene kant fijn mocht ik echt door mijn boeken heen raken dan heb ik tenminste iets achter de hand al vind ik het lezen van de blogs links en rechts ook heerlijk.
Wat ik zeker iedereen kan aanraden die van een spannend boek houdt zijn de boeken van Tess Gerritsen. Het allerliefste zou ik alleen zijn en die in een zucht uitlezen. Wat een spanning elk boek weer. Ondertussen al meerdere mensen in mijn omgeving die haar boeken ook graag lezen dus als ik ze uit heb dan leen ik ze uit. Lees zelf nl nooit twee keer hetzelfde boek, zag dat er ondertussen bij ons in de buurt een ruilkring is opgestart voor boeken. Ook een tof idee, maar vooralsnog kan ik nog genoeg liefhebbers vinden om ze te lezen.
Nemen jullie ook boeken mee op vakantie?

donderdag 7 juli 2016

Wespenplaag

Elke keer als ik buiten zit dacht ik gaat daar nu een wesp de spouwmuur in?
En dan dacht ik ik moet nodig eens even bellen. Maar ja weet niet of jullie het kennen maar daar bleef t bij. Oh nee had nog eens even naar tips gezocht op t internet maar de bus die we kochten tackelde t probleem ook niet. Vanmorgen toen ik eraan dacht terwijl ik de telefoon in de handen had direct gebeld. De beste man was er binnen een half uur om er gif in te spuiten onder druk. Nu zou t over moeten gaan en zo niet kan ik hem weer bellen en maakt ie t kosteloos af.
Hier heb ik dus enkele weken voor niks tegenaan lopen hikken.
Nou ja check dit is dan gedaan.
Nu nog bijenbekjes halen als ik dan volgende week niets meer zie kunnen ze er nooit meer in komen.weer wat om op een lijstje te zetten 

maandag 20 juni 2016

Nog maar vijf weken

Ik kan het me nog niet voorstellen maar over vijf weken hebben we al zomervakantie. Gisteren heb ik het toch maar eens even opgezocht. De reden ik had een legging van dochter die niet schoon was geworden met twee kleine gaatjes erin. Nu zul je denken wat heeft dat met je vakantie te maken? Nou die legging gooi ik vast in de vakantiekoffer. Kan daar dan mooi aan en hoeft niet meer mee terug. Dit die ik ook met oude vaatdoeken en theedoeken. Ik neem ook wel nette kleding mee hoor voor als we op stap gaan of uit eten, maar als de kids ergens lekker willen ravotten dan is niets zo fijn als oude kleding aan en ze hun gang kunnen laten gaan. Ik moet trouwens nog even op zoek naar wat we goed in Kroatië kunnen kopen om mee te nemen naar huis. (Mocht iemand nog tips hebben..) Ga ik zo eerst maar eens even doen want voor je het weet...:

zaterdag 18 juni 2016

Blij blij blij (update)

In de vroege avond heb je tegenwoordig twee woonprogrammma's op RTL 8, ik mag ze erg graag kijken. Het een het de bouwbroers en de ander knap ons huis op (of zoiets) ik vind het allebei heerlijk om naar te kijken. Oude vervallen huizen worden echte juwelen. (Maar waarom ze vaak nog meer badkamers hebben dan slaapkamers is me totaal onduidelijk)
In het laatste programma van de week lieten ze een mooie kroonluchter boven de eetkamertafel zien. En eureka dat was t. Ik ben de spotjes al zo lang meer dan zat maar wist niet wat er dan wel moest komen. Nu dus wel. Dus ik ging op MP op zoek naar een mooie kroonluchter en heb er een gevonden. De mevrouw verkocht er ook nog een mooie kaarsenstandaard bij die ook al erg lang op mijn verlanglijstje stond. Mooi samen 12,50 euro dus dat was snel ok. Maar helaas was t wel een eind rijden, 83 km. Balerdebaal. Belde gisteren mijn schoonzusje op of ik zin had om met haar mee te gaan. En laat ze nu net tien km van de juiste plek zitten. Ben dus echt superblij. Straks eens even kijken of de bedrading ok is. Dan ben ik pas helemaal manisch. Je snapt t ik ben 

Superblij!