donderdag 13 augustus 2015

Wat eten we vandaag?

Las een stukje bij een andere blogger over de volle voorraadkast. Nou hier precies hetzelfde. 
Ik eet vandaag een aardappel anders schotel geen flauw idee of het lekker gaat worden. De pot aardappel anders heb ik ooit eens gratis gekregen. Had nog paprika in huis en ui lente-ui en tomaten in huis die gaan er dus ook daarheen. Nu kon ik naar de winkel rennen omdat ik geen gehad had, maar ik had nog twee pakjes casselerrib in huis die op moesten dus die zitten er nu door. Jullie horeb nog wel of t lekker was:-)

maandag 10 augustus 2015

Studieschuld

Pff zit net naar RTL nieuws te kijken waar ze het hebben over het nieuwe leenstelsel voor studenten waarbij men alles moet lenen. Hbo studenten zouden gemiddeld na de studie straks een studieschuld hebben van een dikke 17.000 euro. Zet me toch weer aan t denken, wil ik toch niet liever al iets concreets gaan regelen voor mijn dochters? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze alles op een gouden dienblad krijgen aangereikt, maar ik zou het ze ook gunnen als ze niet met torenhoge schuld hun leven moeten gaan opbouwen. Ik lees dat ze vanaf het moment dat er een minimum inkomen is moeten gaan terugbetalen over een periode van 35 jaar en dan de rente nooit meer dan 4% mag bedragen. Pff hoe moet ik zo'n plaatje voor me zien? En is dit een harde afspraak of schroeven ze straks gewoon de bende naar eigen goeddunken op? Blij dat mijn kids niet dit jaar beginnen want dan wordt je als ouders behoorlijk voor t blok gezet lijkt me
Gelukkig heb ik nog even, maar het is zeker iets wat ik in de gaten wil houden.

vrijdag 7 augustus 2015

Dat zou ik ook wel willen

In plaats van me met mijn huishouding bezig te houden kijk ik via TLC naar extreme couponing. Het feit dat ze daar autoladingen vol mee nemen voor een schijntje of zelfs gratis lijkt me helemaal te gek. Toch jammer dat we hier dat systeem niet hebben. Heb me nu wel aangemeld voor scoupy, maar miet zeggen dat ik t nog niet getest heb. Ben wel een tijdje bezig geweest met gratis producten door het terugsturen van streepjescodes en doordat mijn broertje het geen enkel probleem vindt dat ik af en toe zijn adres ook gebruik ik combinatie met het rekeningnummer van mijn dochters kan ik er soms twee gratis krijgen. Maar karrevrachten vol nee dat blijft een illusie denk ik in Nederland. Doen jullie mee aan cashback acties?

donderdag 6 augustus 2015

Hellup wateroverlast

Pff ben d'r weer even klaar mee. 
Vanmorgen deed ik niets anders dan met doekjes en schoonmaakmiddel lopen.
Dochterlief had vanmorgen de krullen in de kop en weigerde simpelweg om een luier voor te hebben. Aangezien ze haar grote boodschap trouw al elke morgen op de pot doet dacht ik ach laten we t maar eens proberen dan. Pot pontificaal in het midden van de kamer en daar ging de kleine naaktloper. Op het moment dat ik de luier voorstelde rende ze de kamer door want nee dat wilde ze niet. Prima om vijf minuten later het eerste ongelukje te bespeuren. Heb een plavuizen vloer dus hup sopje erbij schoonmaken en aangeven dat ze t op t potje moest doen. Nog geen vijf minuten later bespeur ik de volgende plas. Das wel erg snel nou ja dan zal ze nu wel klaar zijn. Tien minuten later ligt er een plasje op de achterplaats waar mw met de kinderwagen over heeft gebanjerd en nee t was geen plaatselijke regenbui. Dus emmer regenwater erbij en klaar. Na nog een plas in de keuken waarbij mw zelf al zo er was dat ze hem wel even met de theedoek zou schoonmaken was ik er klaar mee. Luier aan en plas vooral zoveel je wil. Mama heeft echt iets beters te doen.

maandag 3 augustus 2015

Wat is dat nu?

Zo vanmorgen ging opeens de wekker weer, en ik moet zeggen dat ik er gewoon even beduusd van ben. Ik moest me eerst oriënteren waar ik was en waar dat geluid nu dan toch vandaan kwam. Nou ja goede nachtrust gehad zullen we maar zeggen. Lig nog even lekker met mijn mobiel in de hand wat berichtjes te lezen voordat ik naar beneden strompel om me klaar te maken voor t werk. De wetenschap dat ik me door een driehonderd mailtjes moet gaan worstelen stemt me niet vrolijk. Ik krijg die mailtjes ook binnen op mijn foon, maar toen ik in de vakantie inlogde en niets anders dan narigheid las heb ik besloten dat ik die app niet in de vakantie zou openen. Maar ja vandaag kan ik er niet meer onderuit. Ga maar een dik uur eerder heen dan heb ik het maar gelezen voordat de echte werkdag begint. T zal wel wennen zijn vandaag. En jullie nog vakantie if ook al weer aan t werk?

donderdag 30 juli 2015

En zowaar de zon...

Ja hoor hij is gesignaleerd, zonnemans en dus als een gek wassen zodat we alles weer droog in de kast hebben liggen vanavond. De oudste dochter vermaakt zij prima met gaar nichtje en de jongste keutelt afwisselend wat om mij en dan wat om hen heen. 
Heb al twee aanrechtkastjes ontzooid, wat een troep kan je toch verzamelen. Met dit weer schreeuwt mijn lijf ga wat doen ga opruimen en maak de boel aan kant. Volgende week helemaal warm weer en dan wil je niksen buiten zitten en genieten. Als ik een klusje in de zo'n kan verzinnen doe ik die nu ook nu zonnemans er nog is. Voelen jullie ook iets kriebelen als de zo'n schijnt en wil je dan ook direct alles aanpakken?
Ik ga weer verder....

woensdag 29 juli 2015

Vakantie voorbij

Alhoewel ik maandag pas weer hoef te werken is mijn vakantie voorbij aldus mijn moeder. Want normaal had ik morgen en overmorgen ook gewoon vrij gehad.
Ik wil nog even het idee hebben dat ik nog een halve week heb. Klinkt veel beter toch? Terugkijkend op de afgelopen twee en een halve week kan ik niet anders dan concluderen dat we maar een week echt mooi weer hebben gehad, dit was de eerste week ook met buien tussendoor trouwens en de andere twee weken zijn in het water gevallen. Hoop nu dat we nog een hele mooie nazomer mogen hebben want heb nog niet de nodige zonnevitamientjes gekregen.
Vandaag was het hier regen met onweersbuien tussendoor en zoals altijd heeft dit ook effect op mijn lijf, heb een zeurderige lichte hoofdpijn en het gevoel dat mijn nek een 5 cm naar boven getrokken moet worden. 
Vanavond komt er een nichtje logeren, de mama moet werken en de vaste oppas liet op t laatste moment weten dat ze niet kwam omdat ze de vakantie ging verlengen. 
Vrijdagmiddag mag dochterlief spelen bij een vriendin van school. Heb haar aangegeven dat ze volgende week met een vriendin lekker naar het zwembad mag op woensdag of vrijdag omdat ik dan thuis ben. Heeft ze ook al wel zin in.
Moet maar eens gaan kijken wat ik morgen met de meiden ga doen...::