Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zondag 17 december 2023

Wat ik afloste op de woning in 2023

Ik besloot eens even ons financieel jaaroverzicht erbij te pakken om te kijken wat we het afgelopen jaar hebben afgelost op onze woning. Nou dat is het mooie bedrag van 10050 euro geworden. Daar ben ik erg blij mee want dat is eigenlijk hetzelfde bedrag dat ik ook afloste toen ik zelf nog werkte. Nu is dit dus gelukt met t salaris van man alleen. Mijn deel zit erin dat ik wat dingen verkocht, winst maakte op beleggingen en dat weer afloste. Het bedrag dat ik in beleggen heb zitten is hetzelfde gebleven. Qua spaargeld is er 9000 euro bijgekomen. Het grootste deel is de gift die we kregen van de ouders van mijn man. Die hadden nl hun woning verkocht en besloten het bedrag wat je belastingvrij mag schenken ook daadwerkelijk te schenken en ook mijn ouders gaven t afgelopen jaar wat met de warme hand. Aangezien we geen grote aankopen hebben gedaan t afgelopen jaar maar we t geld ook niet aan zomaar iets willen besteden hebben we t apart op een spaarrekening gezet. Er komt vast wel een doel. Bedenk met net dat het bedrag dat we meer op de spaarrekening hebben staan minder zal zijn omdat er nog een dikke 4000 euro naar de zorgverzekering afgaat op 27 december. Wat een geld wat een geld, maar aan de andere kant blij dat ik t kan betalen en weet dat er plek voor me is in t ziekenhuis wanneer ik dat nodig ben. En dat er heel veel mensen met dure medicijnen geholpen kunnen worden als ik mijn geld een jaar kennelijk niet nodig ben. Ja ook dat het zien als een soort van gift aan mensen die t wel nodig hadden maakt dat ik t minder erg vind. Onze woning is in t afgelopen jaar ook behoorlijk wat meer waard geworden dus al met al hebben we een financieel goed jaar gehad.

1 opmerking:

Miranda | Taxx Life Blog zei

Wat een ongelofelijk bedrg zeg, echt heel knap hoe jullie dat gedaan hebben. Chapeau!