Sale Solden 2023Sale Solden 2023

dinsdag 12 september 2023

Een klein lek kan een groot schip laten zinken

Wat een mooi gezegde stond er vandaag in Woolsocks. Inderdaad. Vaak de kleine geldlekken zorgen dat je meer moet werken om rond te komen. Dat bakkie koffie of glaasje fris onderweg. Tegenwoordig betaal je rond de drie euro. Ben je met zijn tweeen ben je 6 euro kwijt. Voor dezelfde zes euro heb ik dan liever een lekkere warme maaltijd. En als ik mijn best doe kan ik daar zelfs twee maaltijden van op tafel zetten. Komende maanden wil ik proberen om vooral uit de voorraadkast te eten. Eten met dat wat er al is. We hebben tijdens de vakantie iets ingeteerd op ons spaargeld. Wel heb ik ook nog afgelost. Het blijft verslavend voor me om dat te doen. Man heeft een nieuwe vrachtwagen gekregen van zijn werkgever. Hij wilde heel graag de stoelen ed laten bekleden. Hier hebben we van de week ook een paar 100 euro aan uitgegeven. Zelf denk ik zonde geld maar ja als de wens zo groot is...moet zeggen dat ie eigenlijk nooit geen dingen op een verlanglijstje heeft staan en hierdoor was ik snel om. Vorige week pakte ik een paar tientjes winst op de aandelen en ook vandaag lukte dit ook weer. Morgen maar eens even kijken wat t heeft opgeleverd en dan zet ik dit geld weer op de aflosrekening. Ik ga t nu opsparen en dan per 1000 euro op een deposito zetten. Hebben jullie al concrete plannen gemaakt na de vakantie? Nieuwe spaardoelen wellicht?

1 opmerking:

nicole orriens zei

Inderdaad een mooie en treffende uitspraak. Vele kleintjes maken 1 grote!