Sale Solden 2023Sale Solden 2023

vrijdag 4 augustus 2023

Schaam schaam….

Vanmorgen zei ik tegen mijn man ik wil eigenlijk de pannen in een lade en de spullen uit de lade in bakken afgesloten in de kast. We maten de maten van de kast en toogden naar de Action. Een half uur later en een aantal euro's armer waren we weer thuis. Man haalde de pannen uit de kast en ik haalde de lade leeg. En toen toen was t in onze keuken een grote chaos. Ik besloot dat er een grote diepe pan weg moest. Die gebruik ik eens per 5 jaar denk ik en voor die ene keer pak ik dan wel een andere pan. Verder heb ik nu echt de wereld aan pakjes en zakjes, sausjes, spaghetti, allerlei smaken soep, verschillende rollen en maten plastic zakken. Heel veel om taarten mee te bakken. Kortom ik heb een koopverbod (en terecht) opgelegd gekregen. Ik ga straks een lasagnetteschotel in elkaar draaien en een tomatensoepje. En als ik vanavond nog zin heb een appeltaart want zag dat er heel veel appels uit de boom gewaaid zijn. Die kook ik dan wel even want zonde om er niets mee te doen. Komt vast goed. Ik heb wel een aantal zaken die over de datum zijn nu maar die ga ik nu allemaal als eerste opmaken. Alles wat ongeopend is mocht blijven dat is een kwestie van ruiken en proeven en zsm opmaken nu.

2 opmerkingen:

Lot zei

Ik ben ook bezig kastdochters te gebruiken, elke dag begin van het dagmenu is een blik/potje/zakje/pakje dat er al te lang staat. Maar ik heb ook verschillende dingen naar een weggeef/ruilkast gebracht, daar heb ik geen ideeen bij/
Dat vind ik wel het leuke van dergelijke kasten er staat vaak wat anders ook geen ideeen bij hebben en ik dan wel weer

mrs H. te B. zei

Schrikken is dat toch, dat je zoveel ongebruikt in huis hebt! Maar: koken uit voorraad - met onverwachte dingen en combinaties - dat is én goedkoop, én het daagt je creativiteit uit - ik vind het altijd wel spannend, wat ik dan weer verzin!..!