Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zaterdag 22 juli 2023

Toch weer aan de spaardeposito’s.

Ik heb vandaag toch weer extra rekeningen geopend. Nl spaardeposito's. Voor ons als ouders een gezamenlijke en voor beide dochters ieder een. We sparen nl leuk voor ze en ze sparen zelf ook goed. Alles wat ze tot nog toe gespaard hebben staat daar al vanaf dat ze sparen. Echte grote aankopen doen ze nog niet en dus heb ik met de oudste overleg gehad en het op een spaardeposito gezet. In haar geval scheelt het toch 125 euro rente op jaarbasis. Voor de jongste van 9 heb ik t zonder overleg gedaan maar daar scheelt t op een jaar ook 90 euro. Veel geld voor hun. Voor ons levert t ook 125 euro meer rente op. Voordeel van t nu doen is dat dit geld mooi volgend jaar rond deze tijd vrijkomt in de vakantieperiode dus. Onze oude rekening heb ik de naam Take a break gegeven. Hier staat de eerste 100 euro weer op. Dat is voor t geval man volgend jaar weer rustige weken heeft. We willen dan graag wat extra achter de hand hebben om t lagere salaris in die maanden aan te vullen indien nodig. Straks kijken dus wat t verlies volgende maand is en daar een plan op maken. Ook moeten we nog even kijken wat we de komende weken aan extra uit willen geven. Op zich zijn we niet van op een terrasje een glaasje drinken pakken want dan haal ik net zo lief een blikje in een supermarkt. Lekker goed bereidt eten kan me dan wel weer bekoren. Uitstapjes pakken ook niet echt duur uit bij ons dus denk dat we al met al wel redelijk de financien onder controle kunnen houden. Voor de mensen met kleine kids in t oosten van t land de dierentuinen in Duitsland zijn leuk geprijsd. Heb je een groot gezin dan kan ik Rheine aanraden met al je kids onder de 17 ben je voor 36 euro binnen.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

De dierentuin in Nordhorn en die in Thule zijn ook een aanrader.

Leo zei

Hallo,

Misschien lees ik niet goed. Waar heb je de posito's geopend? Heb je een link?

Groeten,

Leo

geldover zei

@Leo bij de Abn Amro.

Anoniem zei

Kijk eens bij de NIBC die hebben een hogere rente dan de grootbanken. Zowel op spaarrekeningen als deposito's. Ik zit daar al jaren en het is fijne bank. Nederlandse bank dus ook met Nederlandse bankvergunning. Dat is dan weer iets wat ik zelf fijn vind.
Inge

mrs H. te B. zei

Je inspireerde me; ik heb toch ook maar weer een deposito voor een jaar geopend - scheelt bijna 1% rente, en ik heb het geld dit jaar vast niet nodig....