Sale Solden 2023Sale Solden 2023

dinsdag 22 november 2022

Schrikken in de supermarkt

Tja ik had het al her en der gelezen dat de prijzen in de supermarkt zo gestegen zijn. Nu had ik de kasten zo vol dat ik nauwelijks wat nodig was en dus alleen t hoognodige haalde en dat kon ik dan vaak in de aanbieding scoren. Verder oogkleppen op lijstje af en naar de kassa toe want ik heb de voorraadkasten (te) vol. Afgelopen week mocht onze dochter echter een knuffel ophalen van haar tante en dus ging ik met haar mee. Ik dacht laat ik een kar meenemen want kom niet zo vaak bij die supermarkt omdat ik meestal de supermarkt bij ons op de hoek pak. En nu vroeg de jongste om een aantal dingen. Nou ik sloeg echt steil achterover van de prijzen. Overal zat zo een 50 cent tot 2 euro bovenop. Ze heeft uiteindelijk een pak rijstewafels met kruiden van een eigen merk mogen meenemen. Maar ook hier viel me op dat ze en duurder waren maar ook 1/3 dunner. De laatste keer viel me dit ook op bij kleine zakjes chips. Daar zit nu nog zo weinig in dat ik automatisch twee zakjes opentrok. (en dus neem ik de volgende keer gewoon een grotere zak mee. Doe ik t zelf wel in bakjes. Het doet me nu alleen maar meer naar mijn voorraad grijpen. En daar is niks mis mee want kan nog wel een paar maand voort. Mede dankzij de bon van de postcodeloterij. Ik heb een voorraad zuurkool ingeslagen en heb nog rode kool en bruine bonen staan. Uien en peen heb ik altijd op voorraad. Prei neem ik mee als ik hele dikke zie bij de Lidl voor weinig. Qua pakjes en zakjes heb ik ook voldoende in huis en heb een aantal verschillende grote bussen met soepkruiden. De vriezer zit zo voo dat er nauwelijks iets bij in kan. Kortom wat ben ik blij nu met de overvloed. De komende weken wil ik ook echt even zo min mogelijk uitgeven want onze ziekenfondspremie betalen we altijd eind december in een keer. Dit bedrag wil ik heel graag zsm aanzuiveren op de spaarrekening. Daarnaast moet er nog een 1000 euro voor onze jaarplek betaald worden en gaat onze oudste dochter volgend jaar een week naar Engeland met school. Ik heb haar toen ze voor t eerst naar deze school ging aangegeven dat ze 1 keer een mooie reis mocht maken. Dit jaar doet ze Havo 4 en als alles goed mag gaan doet ze volgend jaar al examen. Dus dit jaar was het uitgelezen jaar om de reis te maken. We begonnen met een geschatte prijs van 350 euro, maar die is nu al omhoog bijgetrokken naar 450 euro. Ze gaat daarvoor een week naar Londen en gaat daar een musical bezoeken. Ik hoop echt dat ze er enorm van mag genieten. Al met al zijn er dus zo'n 5000 euro aan kosten. Ik moet maar eens gaan kijken of ik voorlopig nog ga aflossen of al begin met aanzuiveren. Zelf denk ik dat ik meer direct richting de gewone spaarrekening wegboek, maar ook de automatische overboekingen naar de hypotheekaflosrekening laat staan. Al gaat t dan misschien wat minder snel toch wil ik wel graag iets blijven aflossen. Het voelt toch goed om er een klein beetje focus op te houden. Helaas verwacht ik momenteel vanuit de aandelenpot weinig winst. Ik ga daar voorlopig ook niet meer geld instoppen. Zelf hoop ik vrijdag bij mijn favoriete winkel nog wat kleding met korting te kunnen scoren. Want daar zit ik momenteel wel enigszins krap mee. Voor bij huis is er zat, maar echt voor de mooi wil ik graag nog twee of droe dingen erbij. Man en kinderen zijn voorzien. In huis heb ik ook meer dan voldoende. Zelfs toen schoonzus me mee wilde nemen naar de kringloop heb ik aangegeven dat ik thuis bleef. Ik heb immers alles wat ik nodig ben al in huis. Dus kortom hand op de knip de komende welen. Wellicht kan ik nog iets verkopen en verder doen met wat er is. En dat is echt genoeg...

3 opmerkingen:

Kopka zei

Hi, mag ik vragen of de betaling in één keer je een korting oplevert?
Ik was eerder via mijn werkgever verzekerd, maar dat houdt nu op. Moet even het wiel opnieuw uitvinden.

Mijn dochter gaat exact dezelfde reis maken als de jouwe. Wist niet dat dit op meer scholen was. Tenminste ik ga ervan uit dat ze niet op dezelfde school zitten 😅

geldover zei

Heb t even opgezocht. De korting is dit jaar nog maar 1% voor jaarbetaling en een 0,5% bij maandbetaling bij Zilveren Kruis.De reden dat ik t ben begonnen is omdat ik zeker wilde zijn dat jaar dat ik niet een gedeelte spaargeld in een hoger belastingtarief zou moeten afrekenen. We kregen dat jaar een heleboel meevallers allemaal in december gestort. Sindsdien ben ik dit blijven doen, omdat ik het zoveel geld vind en nu eens per jaar daaraan herinnert wordt. Ik zou persoonlijk heel graag dingen per jaar betalen. Dan is t maar afgehandeld. Geen idee of we vlak bij elkaar wonen. Als jij ook een steur bent dan wel :-)

Kopka zei

Haha nee, steur zegt me niks.
Bedankt voor de info over de korting.