Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zaterdag 29 oktober 2022

Mijn pensioenoverzicht

Heb jij al wel eens ingelogd op mijnpensioenoverzicht.nl? Hier zie je wat men verwacht dat je aan pensioen krijgt, welke werkgevers er pensioen hebben afgedragen en ook wat je tot nog toe al hebt opgebouwd. Ik had laatst iemand die zich er nooit mee had bezig gehouden en er op hogere leeftijd dus achter kwam dat er niet veel extra naast zijn aow bij kwam en daardoor nog wat jaren langer heeft gewerkt om toch iets op zijn spaarrekening te hebben. Hoe jonger je bent hoe eerder je dingen voor jezelf kan regelen. Wij hebben zelf het plan om helemaal hypotheekvrij te zijn rond die tijd en nog een spaarbuffertje te hebben zodat we het makkelijk hebben financieel. Wat ik zelf wel lastig vind is in hoeverre je met het geld wat er nu lijkt te komen straks nog wat kan ivm inflatie. Maar ja als we helemaal niks doen zijn we wellicht nog slechter af... Hoe kijken jullie hier tegenaan?

1 opmerking:

Mevrouw Niekje zei

Ik kijk er af en toe naar, ieder jaar wel een keer. Ik wilde laatst nog weten wanneer mijn 25-jarig dienstverband in overheidsdienst is. (Onderwijs betaalt uit de staatskas valt daar ook onder.) Ik zag toen dat ik, wanneer ik stop met werken op mijn 65e de helft minder pensioen krijg dan wanneer ik doorwerk tot 67 jaar en 9 maanden. DE HELFT!!!!!!!!!! Hoezo ontmoedigingsbeleid! Enfin, huis is afbetaald, wat centjes op de bank en een beetje belegd, ik red het vast wel om eerder dan mijn aow-leeftijd te stoppen. Maar het blijft spannend want hoeveel is mijn geld over 5 tot 10 jaar nog waard??