Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 26 juli 2021

Op de camping

De komende twee weken zitten we op de camping. Helaas kan mijn man maar twee weken vrij krijgen in t hoogseizoen en dus moeten we dubbel en dwars genieten. Zoals een aantal van jullie wel weten hebben we een jaarplek. Dit jaar in Nederland. Volgend jaar willen we als alles weer enigszins normaal is terug naar onze oude plek in Duitsland. Het is ons hier niet zo heel erg goed bevallen tot nu toe. Wij houden van een beetje reuring rond de tent zijn we achter gekomen. Op dit moment staat ons veld bijna vol en komt er wat meer sfeer. Hiervoor was t zo angstvallig leeg dat t wel een bejaardencamping leek. Doordat er vanwege corona ook nog eens een beperkt aanbod is met activiteiten kwam er weinig sfeer bij kijken. Het voelde soms meer als moeten ipv mogen. (want ja we hebben ervoor betaald he?) De week na ons gaat mijn broertje nog met twee vriendinnen en hun kinderen in onze caravan. Zij hadden een heel duur huisje geboekt maar helaas testte de moeder de eerste avond dat ze in t huisje waren positief en dus moesten ze hals over kop van t park af. Qua uitgaven proberen we t wel enigszins verder in de hand te houden. Natuurlijk gaan we wel een keer wat extra halen, maar een kennis appt me de hele dag door met wat ze nu aan het doen is. Als ik de kosten doorreken denk ik niet dat die met 250 euro per dag (incl stageld, diesel etc) toekomt. Dat vinden wij te gortig. Een keer uit eten kan best, maar we gaan dan wel even een half uur verder de grens over zodat t betaalbaar en goed is. (We staan nu op een hele andere plek maar Duitsland is hier ook goed aan te rijden) Als we de stad in gaan nu ben ik eerder geneigd om ja te zeggen tegen de kinderen als ze wat leuks zien, maar ik blijf op de prijs letten en koop nog steeds geen meuk waarvan ik verwacht dat t binnen een half uur stuk is. Een mooi kledingstuk dat net iets duurder is maar waarvan ik dan wel verwacht dat ze lang plezier ervan hebben mag dan wel eerder. Houden jullie tijdens de vakantie de hand op de knip of geven jullie veel meer uit?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb een budget voor de vakantie.En daar hou ik me aan .Hou elke dag even bij wat ik heb uitgegeven.Doe ik al jaren zo .En bevalt goed.Fijne tijd met je gezin op de camping !

Nicole Orriëns zei

Wij blijven altijd gewoon thuis, maar leven wel iets ruimer dan gewoon.

Nicole zei

Ik ben niet zo van de camping, maar ga wel graag op vakantie. Dit jaar zijn we verhuisd en wilden we eerst niet gaan. We hebben nu toch een weekje Landal geboekt.
Ik heb ook een budget voor de vakantie. In het buitenland reken ik EUR 100 per dag (man en ik, zoon 21 en dochter 16). Koken doe ik dan niet. We roken en drinken niet, dus dit geven we met plezier uit. Er komen nog wat kosten bij voor het huren van een auto of wat uitstapjes.
Nu in NL blijf ik daar wel onder. We grillen dan een paar keer en soms ook een keer soep met brood. Uit eten en uitstapjes zijn wel veel duurder. Een auto huren hoeft dan weer niet en man heeft een lease auto. Fijne vakantie,