Sale Solden 2023Sale Solden 2023

woensdag 2 december 2020

Hele zere handen

Ik heb echt hele zere handen. Ooit had ik een schimmelinfectie aan de voeten en die is doorgeslagen naar mijn handen. Op de voet is er niks meer te bespeuren, maar mijn handen krijg ik er maar niet onder. Ondanks verschillende zalven van de huisarts en tabletten. Ik ben er enigszins moedeloos van. Want elke keer zit je toch met je handen in t water om schoon te moeten maken of je ontsmet je handen bij de winkels als je vergeten bent handschoenen mee te nemen. Ik weet ondertussen ook de winkels die spray hebben die bijt en die er voor mijn gevoel dan gewoon water in hebben gedaan. Ondertussen smeer ik ook sudocreme vette olie vette zalf. Vannacht kwam de jeuk vanuit t niks weer opzetten en t vervelende is je moet gewoon krabben. Echt zo vervelend. Mocht er nog iemand goed tips hebben hou ik me aanbevolen. Plastic handschoenen beginnen meteen te Weten en dan jeukt het helemaal dus dit lukt ook niet. BIj stoffen ben ik bang mezelf weer te herbesmetten...

8 opmerkingen:

Anoniem zei

He bah, jeuk is zo'n diepe indringende pijn.
Mijn ervaring met jeuk(en wat kan helpen) Als mijn huid jeukt stop ik met eten van chocolade,suiker, varkensvlees,alcohol...zeg maar die dingen die de lever moet afbreken. Even heel gezond eten en leven(veel wandelen of andere ontstressers toepassen)Een rustige lever scheelt in de jeuk(nee, is niet meteen weg)

Ellen1979 zei

Oh, bah. Herkenbaar. Heel soms heb ik het na een periode van stress. Dan komt er er zo uit. Verminderde weerstand en doordat ik te lang ben doorgegaan. Inderdaad, de tips van 'anoniem' helpen mij dan. Even terug naar helemaal gezond. Volkoren granen, zilvervliesrijst, geen kant-en-klaar of pakjes, fruit, maar niet teveel (ivm suikers, niet veel druiven en banaan), wel goed veel groente, wandelen en slaap en geen alcohol.

Ondertussen blijf ik wel minstens drie keer per dag smeren met anti-schimmelcrème. Gewone goedkope van de kruidvat oid. En dan op de handen ook na het wassen van de handen. Na een week of 2 á 3 ben ik er dan vanaf. Smeer ik niet of doe ik niet gezond, dan kom ik er niet vanaf.

Lot zei

Jeuk is vreselijk en ik heb er helaas veel ervaring mee.
Voor zwemmersexseem/schimmelplekken heb ik miconazolnitraat.
Voor jeuk in bv oren en andere plekken die zichtbaar wat hebben Ibaril.
Maar ik heb ook jeukende plekken waar je niets ziet o.a. flanken en op schouderblad daarvoor heb ik goede ervaring met memetasonfuroaat. Allemaal via huisarts.
En koelzalf gebruik ik ook veel.
Door stress die eruit kwam na laatste 2 jaar in werkzame leven had ik enorme uitbraak van netelroos en daar een stootkuuur Predinson zelfs nodig gehad.

Anoniem zei

Desinfectie niet meer gebruiken. Het helpt niet tegen virussen, en je maakt ook de goede bacteriën op je huid kapot.

Anoniem zei

Handalcohol gebruiken om te ontsmetten, dat heeft een terugvettende werking en droogt de huid niet uit. Ik was mijn handen zo weinig mogelijk met zeep en gebruik Sterilium. Dat kun je gewoon bij de apotheek halen. Handalcohol helpt wel tegen virussen, antibacteriële middelen die vaak in winkels staan, niet.
Olga

Anoniem zei

Als het echt een schimmel is (anders mijn advies niet opvolgen hoor) kun je nog het volgende proberen. Je hebt van die blauwe potjes damp, van het merk clicks (vapo heet het geloof ik) (inhaleringsbalsem) bij verkoudheid. Het is agressief spul, maar helpt goed tegen schimmels. Bij een kalknagel werd mij dit ooit aangeraden. Wat overigens erg goed helpt tegen kalknagels. Ik had toen naast de kalknagel ook last van een hardnekkige schimmel op de voet waar niks tegen hielp. Uit ellende dat goedje op mijn huid gesmeerd. In eerste instantie werd mijn huid er alleen maar droger van, maar het doodde de schimmel wel. Na paar weken smeren was de schimmel weg en kon ik met vettige creme mijn huid herstellen. Schimmel is nooit terug gekomen.

Nicole Orriëns zei

Wat vervelend dat je zo'n last hebt van je handen zeg. Ik heb op het moment wat kloofjes en dat vind ik al lastig en pijnlijk. Hopelijk vind je snel een goede oplossing.

Gerdien zei

Knoflook!
Ik had een jaar een schimmelnagel. Azijn, vicks vaporub, anti schimmelcremes, niets hielp.
Twee weken plakjes knoflook erop gebonden met tape en weg was het.
Hoe je dat praktisch met je handen zou moeten doen weet ik ook even niet, afgezien van de geur... Misschien met 1 plakje en een pleister uitproberen of het werkt?