Sale Solden 2023Sale Solden 2023

dinsdag 4 augustus 2020

Ja we hebben de omzetting ondertekend!

Blij blij blij ei.. We hebben de omzetting ondertekend. En daarmee komt er een grote verandering in onze situatie. Want naast deze verandering zit er nog een behoorlijke verandering aan te komen. Mijn contract loopt af per 1 oktober. En naar alle waarschijnlijkheid gaan ze het niet vanuit de werkgever verlengen. De reden is dat ik begin juni weer code rood in mijn lijf kreeg. Alle lampjes flikkerden en mijn motor was leeg. Ik kon nauwelijks nog een tekst lezen en wat ik las het drong niet tot me door. Toch weer over mijn grenzen gegaan. Corona heeft er bij mij echt vreselijk in gehakt. Het idee dat de kids t thuis alleen moesten rooien terwijl ik op t werk zat. De angst om hoe snel het om zich heen greep en het feit dat ik wel Overal gevaar zag waarbij mijn medemensen dat niet zagen...Ik stond letterlijk stijf van de spanning en kon dat maar heel moeilijk loslaten. Tijdens het thuis zitten heb ik veel nagedacht over wat echt belangrijk is. Voor mij is dat momenteel rust in ons gezin. Nu we de hypotheek hebben overgesloten is er ruimte ontstaan om te stoppen met werken. En dus heb ik besloten om zelfs al bieden ze me wel een contract aan ik dit toch niet ga doen. Ik blijf (voorlopig) thuis. Het plan om onze hypotheek heel snel af te lossen de komende jaren zal dus wellicht niet zo hard gaan dan dat ik van tevoren had gewild. Maar ook daar ben ik een klein beetje aan t kijken welke mogelijkheden ik heb om dit toch tot uitvoering te brengen. Wellicht dat ik vanuit huis kan gaan werken of workshops ofzo kan gaan geven. Beide spreekt me wel aan. En wellicht dat ik er ook wel voor kan kiezen om bijvoorbeeld alleen de wintermaanden te werken en de zomers dan thuis te zijn. Kortom het geeft me stof tot nadenken. Voor mezelf denk ik nu dat als ik een inkomen kan vergaren van ongeveer 500 euro per maand ik al een heel eind kom. Ga dus nog even broeden...

6 opmerkingen:

nicole orriens zei

Wat fijn dat je dank zij de veel lagere hypotheek kosten ruimte krijgt voor andere keuzes!

Anoniem zei

Ik hoop dat deze beslissing je rust gaat brengen.
Merel

Schrijver zei

Ga je dan ontslag nemen, of ww aanvragen? Dat vind ik maatschappelijk gezien een behoorlijk verschil.

geldover zei

Ik ga geen ww aanvragen...

Anoniem zei

Een hele goede beslissing. Rust in je gezin is zooo belangrijk.

Anita Willems zei

Wat heerlijk dat jullie de hypotheek hebben kunnen oversluiten en dat je hierdoor vrijer bent in de keuze voor blijven werken of niet. Ik ben helemaal voor dit soort manieren van financiele flexibiliteit.
Ik wens je veel rust en veel steun.