Sale Solden 2023Sale Solden 2023

dinsdag 21 juli 2020

Een breken, zes nieuwe

Vanmorgen brak er helaas weer een diep bord van ons servies in twee delen. We lachten erom en gaven aan 1 breken 6 nieuwe. Nou de diepe borden zijn ver te zoeken hier. Heb er denk ik nog 3 heel. Toen we dit servies kochten bij de Makro, kochten we meteen twee sets. Dus hadden we er overal 12 van. Een voor gebruik en 1 voor de breek. Ja we kennen onszelf. De set bestond uit ontbijtbord soepbord dinerbord. Meen dat de prijs voor zes personen rond de 50 euro lag en je kon er een koffieservice bijkopen voor 10 euro ofzo. In het kader van liever mee verlegen dan om verlegen kochten we dus twee complete witte sets. Een van de eisen die ik aan mijn borden en bekers stel is dat het van porselein is. Ik geniet gewoon tien keer meer van een lekker bakje koffie uit een porseleinen beker of eten van een porseleinen mok. Ik vind het eten er ook veel langer warm op of in blijven en er stoten minder makkelijk stukjes af. Maar nu sta ik dus in dubio of ik een hele nieuwe set zal aanschaffen. Mijn ontbijtbordjes heb ik nog voldoende en ook van de dinerborden. Ik zou dus voldoende hebben aan zes (of dubbel) diepe borden. Omdat mijn andere set spierwit is zou ik kunnen combineren met een andere set. Of ik koop een of twee nieuwe sets en geniet er vervolgens weer van dat alles lekker nieuw is en weer bij elkaar past. Onze huidige set heeft een ribbelrandje. Hier zijn we al van terug gekomen want dat gekras met de lepel erover.... Voorlopig eten we de soep dus nog maar uit de porseleinen soepkommen. En ondertussen kijk ik of ik een mooie set tegenkom... Servies

5 opmerkingen:

leven zonder schuld zei

Kijk eens bij de kringloopwinkel. Misschien vind je daar een aantal diepe borden.

Anoniem zei

Ik koop al mijn servies in de kringwinkel. En altijd wit dan kan ik gemakkelijk aanvullen, misschien een beetje saai maar met een kleurig tafelkleedje valt het echt wel mee. Bernadette

Janne zei

Koffieservice....?

nicole orriens zei

Hmmm, een goede vraag inderdaad. Een hele nieuwe set is leuk, maar minder duurzaam. Ik zou voor de aanvulling kiezen.

Petra zei

Heb je er al eens aan gedacht de soepborden in een totaal afwijkende kleur te kopen? En als je deze bij de kringloop vindt, is het ook niet zo erg als je achteraf toch bedenkt dat je het niet zo leuk vindt.....