Sale Solden 2023Sale Solden 2023

vrijdag 12 juni 2020

Mengkraan

Twaalf jaar geleden kwamen we hier wonen en werd er hier een mengkraan geïnstalleerd in de keuken. En ik heb serieus geen goede relatie met dat ding. Ik heb het idee dat ie veel water verspilt want er staat best veel druk op en daarnaast ben ik erachter gekomen dat hij door mij vaak geopend wordt met de mengkraan naar voren waardoor waarschijnlijk onze ketel steeds aanslaat omdat hij denkt dat ik warm water vraag. Ik heb dat niet nodig want vaak is t bv maar een glas water wat ik pak. De laatste dagen sta ik er steeds bewuster bij en denk dat dit dus ook al te zien is op mijn verbruik. Het is dat ik eigenlijke geen goede dingen wil vervangen, maar weet wel dat ik hierna gewoon voor de ouderwetse kraan ga kiezen waarbij ik bewust kies of ik warm of koud water wil...

3 opmerkingen:

Dolf zei

zou je voor de hoeveelheid druk niet de kraantjes in het kastje minder ver open kunnen zetten? Of heb je geen extra kraantjes onder de kraan om de kraan te kunnen wissellen?

Anoniem zei

Je zou ook kunnen kiezen voor een aparte boiler voor de keukenkraan, dan hoef je helemaal niet meer de cv ketel aan te spreken. Scheelt gas, kost elektra, maar gas is door energiebelastingen veel duurder. Denk daar zelf over na, want ik schrok daar echt van toen ik de jaarafrekening zag, ongeveer 70% belasting.
N.

Petra1945 zei

Ik heb er zo eentje... een tienliters-boilertje in het keukenkastje. Echt minimale afstand tot de kraan, instant warm water dus (of koud water, dat hangt er van af of de "zwengel" naar voren of naar achteren gericht staat, dat zie je meteen). Overigens geen kokend water, het is geen Qooker.