Sale Solden 2023Sale Solden 2023

vrijdag 13 december 2019

De beurs hobbelt en bobbelt een beetje

De laatste dagen hobbelt de beurs enigszins. Zo zie ik de ene dag alles met ong 2,5% dalen en de andere dag stijgt ie weer 2,5%. Over het algemeen staan er nu voor mij nog aandelen in de pot met flink verlies helaas. Die laten we dus mooi staan. Toch was er vandaag weer een 100 euro winst uit de aandelen te trekken. Op 3 december kocht ik 150 stuks abnamro voor 15,50 euro. Vandaag verkocht ik ze voor 16,28 euro. Voor tien dagen had ik dus iets meer dan 100 euro winst als ik de aan- en verkoopkosten er weer aftrek. Ik heb nu 50 euro overgemaakt naar de hypotheekaflosrekening en de andere 50 stopte ik eigenlijk zonder na te denken opnieuw in de aandelen. Kwam erachter toen ik de 100 euro wilde overmaken dat de overboeking niet meteen doorging. Nou ja van t ene weet ik nu dat het me vanaf volgend jaar 2,5% rendement oplevert na inlossing op de hypotheek. Van de andere 50 euro moet ik t nu afwachten. Ik wilde vandaag even een bosje bloemen bij de bloemenwinkel halen om t groen op te vullen dat ik nog van een dure bos bloemen had staan. Schrok echter zo van de prijzen dat ik de winkel weer ben uitgelopen zonder een bosje. Misschien dat ik vandaag bij de supermarkt nog een bosje zie en anders maar niet. Ga niet de hoofdprijs betalen...

1 opmerking:

Anoniem zei

Beste,

Dan maak je van het overgebleven groen met een paar eikels en wat kerstfrutsels er toch een kerststukje van.

groet an