Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 20 mei 2019

Verzekeringen ja of nee?

Met het krijgen van de blauwe envelop is ons spaarsaldo weer behoorlijk gegroeid. Toch was het zonder dit bedrag ook echt al een hele mooie som. Ik ben een zekerheidszoeker. Zo hebben we ons bijvoorbeeld verzekerd voor arbeidsongeschiktheid mocht mijn man iets overkomen. Ik weet dat de kans erg klein is dat men tot uitbetaling overgaat mocht er iets gebeuren aangezien je tegenwoordig nog geschokt wordt verklaard voor werk als je nauwelijks je pen nog kan vastpakken. Toch kan ik er nog geen afstand van doen en zijn het me de 800 euro kosten per jaar waard. (Krijg nog iets van dit bedrag via de belasting terug) ook ons verzekeringspakket voor schades in behoorlijk uitgebreid. Het enige dat ik niet verzekerd heb is onze caravan. Dit zie ik echt als een luxe en mocht hij afbranden dan komt er wellicht een goedkopere terug of we stoppen.  Wanneer ik een proefberekening doe betaal ik nl 250 euro om een caravan van 7000 euro aanschafwaarde te vervangen. Ik krijg dan de vervangingswaarde terug. Slechte deal in mijn ogen.
Dus als ie afbrand is het een keus kopen we weer een goedkopere nieuwe of stoppen we wellicht helemaal?
Ik zie verzekeringen dus als een manier om mijn spaargeld veilig te stellen. Oftewel bescherming van mijn inkomen. En jullie?


4 opmerkingen:

Anoniem zei


Beste ....,

Ik zou in dit geval de verzekeringspremie gewoon sparen. Dat is elk jaar een behoorlijk bedrag. En het onheil betreffende het afbranden van de caravan moet je dan ook nog maar overkomen. En dan krijg je qua restwaarde niet veel meer terug. Naar mijn mening goed besluit om niet te verzekeren. Als, als, als het onheil je dan treft zie je wel weer.

groet an

Anoniem zei

Of je iets wel of niet verzekerd is niet eens het punt, je denkt na over wat je wel of niet kan opvangen, of wel of niet wil opvangen. Inderdaad, een caravan zou ik ook niet verzekeren voor die prijs, dan spaar ik dat liever tot een potje "vervangen caravan".

nicole orriens zei

Ik probeer op zich altijd zo min mogelijk verzekeringen te hebben, maar ik snap zeker wel het gevoel van veiligheid dat ze je geven. Soms vraag ik me wel eens af of ik niet verkeerd zuinig ben wat dat betreft.

geldover zei

Dat weten we pas als we ze nodig zijn helaas...