Sale Solden 2023Sale Solden 2023

donderdag 7 maart 2019

Even kringlopen

Mijn man was vandaag een dagje thuis. Heerlijk. Ik had een afspraak vandaag en daar was een groot parkeerprobleem. Aangezien ik echt een grote hekel heb aan het openbaar vervoer. (Veetransport noem ik het) kwam het extra goed uit. Man bracht me deed even een uur wat voor zichzelf en haalde me erna weer op. Het zonnetje begon even te schijnen en aangezien het gesprek wat ik gehad had er behoorlijk inhakte vroeg ik hem of ie zin had om even naar de kringloop te rijden. Wat me vooral opviel was dat de kringloop de prijzen behoorlijk omhoog had gegooid vergeleken bij het jaar ervoor. Toen kwam ik er regelmatig. Ik kocht er alleen een bonbonschaal. Deze had een deksel en was exact hetzelfde als die mijn dochter ooit eens van mijn moeder kapot gemaakt. Ik heb dit schaaltje zelf ook altijd mooi gevonden en besloot hem dus mee te nemen. Mijn moeder gaf aan dat ze hem niet meer hoefde had zelf ondertussen al genoeg vervangends gekocht en dus ben ik er nu zelf erg blij mee. De bonbonschaal is van kristal en ik had al de bloemenvaas met hetzelfde motief. Ze staan nu mooi naast elkaar op de kast.
Bij de kringloop in onze eigen woonplaats ging de kleding en de schoenen in de opruiming voor maar een euro. Ik vond er nog een leuk paar schoenen tussen in een kleur die ik nog niet had. (Note to myself er moet straks een ander paar in de kliko.)
Verder mochten we vandaag naar de school van onze dochters. Ze hadden projektweek en mochten laten zien wat ze gemaakt hadden. Morgen mag alles mee naar huis. Wat hebben de kleuterjuffen er weer een werk van gemaakt. Heb ook nog even in de andere klas bij de andere juffen gekeken, maar weer zat er een groot verschil tussen. Zo blij dat ik vorig jaar duidelijk heb aangegeven dat ik haar niet bij dezelfde juffen in de klas wenste. Het was toen al constant chaos en de juffen werkten heel hard maar hadden totaal geen overzicht waardoor dochter de nodige structuur niet had.
Momenteel gaat het heel erg lekker op school. Ze zit duidelijk goed in haar vel en begint uit zichzelf nu de letters te herkennen en ook ziet ze welke naam er bij welke stoel hoort. Ik probeer dit nu een klein beetje middels spel ook te oefenen. Leuk.
Voor de oudste speelt nu het laatste jaar. En zij zit in spanning welke rol ze mag spelen in de eindmusical...


3 opmerkingen:

nicole orriens zei

Wat leuk dat bonbonschaaltje zeker omdat het past bij de bloemenvaas. Ik heb het ook het idee dat de prijzen bij de kringloop hoger zijn geworden. Erg jammer. Soms is de Action nog goedkoper, en dat kan toch niet de bedoeling zijn lijkt me.

Anoniem zei

Wat grappig ik heb van mijn schoondochter het zelfde bonbonschaaltje
Gekregen en ik gebruik hem altijd als er visite komt
Ik hou ook van zulke dingetjes
Ik heb geen blog meer maar zet netjes mijn blognaam eronder
Groetjes van Bloemplukster

geldover zei

Fijn dat je toch je naam eronder zet. Volgens mij heb ik eerder wel eens bij je gelezen of je wellicht op de site van porterenee of zuinigeman voorbij zien komen..