Sale Solden 2023Sale Solden 2023

woensdag 6 februari 2019

Tevreden zijn.

Net zat ik op de bank een beetje te mijmeren over van alles en nog wat.
Waar ben ik druk mee? Waar staan we als gezin? Welke doelen hebben we nog?
En ik kwam tot de conclusie dat we het eigenlijk heel goed hebben samen.
(Bedenk me net dat ik kon mijmeren omdat de psycholoog de afspraak met mij vergeten was in haar agenda te zetten)
Er is geld in overvloed, ja echt want er is meer dan voldoende om van te eten en een dak boven ons hoofd te hebben. Mocht ons inkomen heel erg drastisch gaan dalen is het een kwestie van aan de knoppen draaien en kijken waar we dingen kunnen laten vallen die we nu als vanzelfsprekend ervaren. We proberen nu al wat minder geld weg te laten vloeien aan zaken waar we over een paar maanden echt niet meer van genieten. Ga ik dus a la minute onze caravan aan de kant doen dan? Nee, want als ik denk aan de mooie momenten denk ik aan mijn genietende kinderen op de camping. Het gevoel dat er weinig moet. Gaat er straks weer een grote gezinsauto komen? Nee want ik denk nooit wat fijn dat er een grote auto op de oprit staat...Gaan we nog nog uit eten? Ja vast wel maar niet zoals afgelopen zomer wel eens gebeurde rustig vier keer in de week. Koop ik nog steeds zoveel aan prullaria als dat ik in de afgelopen jaren heb gedaan? Nee, merk dat ik er niet gelukkiger van word, maar eerder ongelukkig want alles moet een plek hebben en onderhouden worden. En ik heb serieus moeite met afscheid nemen van dingen. Dus hou mezelf nu voor dat alles
goed en fijn is zoals t is. Ik neem warm afscheid van spullen waarvan ik weet dat een ander ze beter kan gebruiken of die ik ten gelde kan maken zodat we de hypotheek ermee kunnen aflossen en onze vrijheid kunnen terugkopen.
Ik ben blij als ik ze straks lekker uit school kan halen en hoop dat we het gezellig hebben vanmiddag. Samen een leuk spel doen of iets knutselen lijkt me heerlijk. Herinnering aan de tijd dat ik zwanger was van de jongste en onze zondagmiddag bestond uit heerlijk de hele middag rummikubben. Grote kan ranja op de tafel en wat toastjes. Puur geluk. Buiten in het zonnetje dat dan wel....
Wil me meer gaan focussen op de genietmomenten. De waan van alle dag laat ons die nog wel eens vergeten....

1 opmerking:

Miranda | Taxx Life Blog zei

Wat een fijn stuk en ik ben het er helemaal mee eens Geluk zit hem toch echt in de kleine dingen. Bedankt dat je ons er weer even aan herinnerde. ;)