Sale Solden 2023Sale Solden 2023

donderdag 17 januari 2019

Dagje opruimen werd uitgesteld...

Gisteren zou dag drie van onze opruimdagen worden. Echter kwam er een kink in de kabel. We kwamen allebei niet van de bank af. We waren er even klaar mee en besloten dat het geen opruimdag meer werd. Snel bedachten we een verrassing voor de kids s middags. We wilden ze ophalen van school en met ze naar een recreatiepark rijden waarvan ik had gehoord dat er van alles te doen was. Op woensdagmiddag moeten de kids een half uur langer naar school en hebben dan zo’n trek dat ze meteen moeten eten. Moeten ja want anders zijn ze boos en chagrijnig. Na het eten zijn ze dan weer poeslief. We reden dus even snel langs de supermarkt om even wat bolletjes te halen en een pakje vleeswaren. Uitgebreid eten zouden we daar dan wel doen.
Ik had op internet gelezen dat er een grote indoor speeltuin zou zijn. Kon echter geen foto’s vinden en je zou er pizza en pannenkoek kunnen eten. Helemaal fijn want dan hadden de meiden beide hun lievelingseten.
Het bleek een autoloos park. We parkeerden de auto en liepen naar t gebouw. De speelplaats was helaas niet naast de plek waar je kon eten en oudste gaf aan dat ze dat eerst nog wel wilde want dat ze aan de twee bolletjes niet genoeg had gehad.
Prima dan eerst zitten en kaart vragen. We kregen de kaart en de vrouw deed er ook een kinderkaart bij. Nou nergens geen pizza of pannenkoek te bekennen. Oudste puzzelde en puzzelde maar zag niks dat haar aanstond. (Zijn anders echt heel makkelijk en lusten alles)
Mijn man was de tosti aan t voorleggen waarop ze aangaf als ik die wil pak ik zelf wel twee broodjes met kaas en ham thuis. Daar hoeven jullie geen 9 euro voor te betalen. Ik dacht dat ze een geintje maakte. Nee hoor twee plakjes brood met kaas ertussen gesmolten 9 euro. We keken dus nog even verder maar de oudste raakte echt uit haar hum. Ik ondertussen ook toen ik de andere prijzen zag. 17 euro voor twee stokjes saté met brood. Ik gaf aan dat we t dan eerst maar bij t drinken zouden laten en dat we wel op zoek gingen naar iets anders.
Dochters keken even in de speeltuin welke helaas erg klein was en waar een groepje van tien gillende meiden met een verjaardagspartijtje de ruimte al goed wisten te bezetten. Ook dat was t niet.
De oudste had de prijzen ook gezien en gaf aan dat ze t belachelijk vond zo duur en dat we met zijn allen voor t zelfde geld uitgebreid in Duitsland konden eten....
Wat denk je plan werd geboren, we reden naar Duitsland waar we eerst ons tegoed deden aan twee grote schnitzels met saus, een mega hamburger kipnuggets van echt filet en voor iedereen patat en cola. Schade 30 euro 10. Daar hadden we dus nog geen twee kleine bordjes voor gehad in nl. We keken meteen even bij de caravan die stond nog mooi droog en we deden verder boodschappen. Mijn lievelingsshampoo bleek in de aanbieding voor 50 cent de fles. En t woord hamsteren past niet alleen bij een Nederlandse grootgrutter kan ik je vertellen. We keken even bij de Aldi maar daar was niets voor ons. Toen door naar de Lidl en daar hadden ze net weer de Pepsi in de aanbieding. Kwam dat even mooi uit want volgende maand is mijn man jarig. We kochten drie 6 packs want 44 cent de fles nu en dan komen we wellicht uit totdat we weer op de camping staan. Daarnaast haalde ik toetjes zo’n 8 stuks en nog iets meer dan een halve shopper met boodschappen. Kar zat dus redelijk vol.
We mochten 29 euro afrekenen. (Waar dus ook nog 4,50 euro statiegeld van terug komt.)
Ik keek tevreden naar de kar. Er zat dit keer geen vlees bij de boodschappen maar jemig wat een prijsverschil met NL weer. Kan me nu alweer verheugen op de campingweken. Kan zoveel meer met een euro in Duitsland.
Oplettende lezers hebben wellicht het saldo alweer naar beneden zien gaan welk bedrag we nog moeten voor de hypotheek. Dit klopt heb er 250 euro spaargeld naar weggeboekt. Vandaag komt er nog 100 euro bij want gistermorgen was ik de beurs in de gaten aan het houden en toen pakte ik nog 93 euro winst. Die vul ik aan naar 100.
Vandaag even zien of we door gaan met de opruim of dat we naar Ikea rijden omdat ik een pax kast wil op de slaapkamer en ik hulp wens bij een juiste inrichting. Hoorde van een kennis dat in februari de inrichting 20% korting heeft en wil dus op voorhand heen zodat ik dan niet zo lang hoef te wachten. Wel fijn om dat even met zijn beiden te kunnen doen.
Wat zijn jullie plannen voor vandaag?

Geen opmerkingen: