Sale Solden 2023Sale Solden 2023

donderdag 8 november 2018

Slim hoor die meter...

Vorige week is de slimme meter hier geïnstalleerd. Ik twijfelde vanwege de vele negatieve reacties die ik overal las maar besloot me toch als kuddedier te gedragen en liet hem netjes installeren. Benieuwd was ik wel dus dacht ik laat ik eens kijken wat ik tot nog toe verbruikt heb. Ik las de meterstanden van het elektrisch af en daarna wilde ik de gasmeter aflezen. Ik drukte op de rode knop maar er verscheen maar niets in beeld. Was er al snel klaar mee en besloot dan maar even de geschatte waarde aan te houden. En zelfs iets meer. De meter riep me de volgende dag weer en nu zag ik wel cijfers op de teller staan. Echter stond alles nog achter de komma. Ik ben s avonds maar even naar de buurman gelopen hij mag ze elke dag installeren en riep eerst dat het wel goed was. Toen ik echter aangaf dat al mijn cijfertjes nog achter de komma stonden besloot hij toch maar even mee te lopen. Gaf al aan ben ik dan zo blond? En na een blik in de meterkast bleek dat ik inderdaad een kapotte meter had. Buurman heeft even gebeld en had nog een nieuwe gasmeter in de bus liggen. Hij gaf aan dat ze anders vaak gaan schatten en dat je dan vaak nog duurder uit bent. Ik wacht nu en paar dagen en zal dan weer kijken of Slimpie inderdaad wel slim is. Moet zeggen dat mijn vertrouwen al wel een deuk heeft opgelopen nu.

Geen opmerkingen: