Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zondag 25 november 2018

Nu nog even mijn man opvoeden😜

De hele week heb ik opgelet op elke euro die eruit ging en mede dankzij mijn flinke voorraad kwamen onze uitgaven niet boven de 20 euro uit. Echter man kwam vrijdagavond thuis en ondanks dat de kids al gegeten hadden hapten ze blij toe toen papa vroeg of ze nog iets van de snackbar wilden. (Zelf lag ik op bed met flinke hoofdpijn) schade een dikke 17 euro. Au. Toen ik ‘s morgens dan ook de afrekening zag heb ik gelijk even duidelijk gemaakt dat ik ervan baalde. Dit werd begrepen. Net na de middag ging hij even om een moertje naar de bouwmarkt en gaf aan dat ie daarna even een brood ging halen. Aangegeven dat ik daar blij mee was en dat ie gelijk wel even gehakt mocht halen voor de kinderen aangezien zij dit liever eten dan varkenshaas en we zo beiden twee dagen kunnen genieten van ons favoriete vlees. Ik gaf nog aan niet meer meenemen dan nodig he want ik wil de hand op de knip houden want wil op onze hypotheek aflossen. Ja hoor het kwam goed. Thuisgekomen was er toch weer een tas vol. Nu zat er wel het nodige bij voor hemzelf in de vrachtwagen. En dit zie ik maar als een vorm van besparen omdat hij het dan niet duur onderweg haalt. Echter er zat ook een zak met luxe broodjes bij. De Lidl hier heeft dit pas en toen ie kwam heb ik er gelijk al bij aangegeven dat ik er minder blij mee was. Onderdeel van onze camping ervaringen is nl de lekkere luxe broodjes ‘s morgens. Als we dit nu elke week gaan halen is het en kostbaar en er wordt minder genoten op de camping, omdat het allemaal weer normaal is. Gelukkig is het niet alleen maar geld dat eruit vliegt. De eerste 2,50 euro staat alweer klaar op de spaarrekening doordat ik een kortingscode voor Fonq kon verkopen. Ik kan er nog 5 verkopen dus hoop dat er meer mensen zijn die graag zo een bon kopen. Wellicht volgende week meer want nu met Blach Friday is er sowieso een korting en deze kan niet gecombineerd worden zag ik. Zelf heb ik de hand op de knip kunnen houden al twijfel ik nog over een paar gympen voor de jongste. Leuke met lampjes van 50 euro voor 10 euro. Het zijn mooie hoge schoenen en het lijkt me dat ze ze ook goed op de camping aan kan hebben. Heb nog vandaag om erover na te denken...:

6 opmerkingen:

Lot zei

Success met het opvoeden van je man. Je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat die broodjes als extra moeten en niet elke week dan wordt het normaal. Er zijn al te vaak dingen die vroeger als tractatie bij gelegenheden werden gekocht en gegeten die nu gewone tussendoortjes worden beschouwd.

Mijn partner gaat wel eens naar een Turkse winkel om maagjes en kippemlever te halen, van de maagjes maken we soep en levertjes eten we ook graag. Ook vraagt hij om botten, ook om bouillon van te maken en de hond krijgt dan de botten. Prima maar soms hebben we een volle vriezer en dan zeg ik : GEEN botten deze keer.
Zijn excuus is dan dat zee hem nu kennen en de botten zelf al gaan halen. het is dan wel gratis maar niet altijd handig van hem. En rood vlees aanbiedingen kan hij moeilijk laten liggen, ach dat betaald hij wel zelf en we hebben gescheiden financieen dus wat zeur ik dan, ik eet lekker mee.

geldover zei

Kippenlevertjes ben ik ook dol op. Op de een of andere manier staan maatjes me tegen. Hier haal ik graag vlees in de aanbieding in Duitsland. Goede prijs en kwaliteit veel beter dan in nl. Helaas nu de vriezer vol want zag alweer kippenpoten 1,50 de kilo en dikke vleesribben 3 euro de kilo. Maar heb nog voldoende in huis wat nu eerst op moet

Anoniem zei

Van botten kun je ook goed bouillon trekken en zo heerlijke soepen maken of risotto. Nooit nee zeggen tegen gratis bitten��
Groet Ien

Geld is tijd zei

Ik vraag me af hoe je man in dit verhaal staat. Hoe vindt hij het om opgevoed te worden?

Anoniem zei

Ja, ik krijg ook wel een beetje medelijden met de man.
Stefanie

Janne zei

OMG, het lijkt me dat jij meer aan her-opvoeding zult hebben dan je man! Jullie zijn partners!!