Sale Solden 2023Sale Solden 2023

dinsdag 15 oktober 2013

Dag 2 ....

Vandaag dag 2, ik moet zeggen dat ik me al lichter in mijn hoofd begin te voelen. En dan niet lichter van bijna flauwvallen, maar relaxter alles beter aankunnen. Ben vanmorgen pas om half negen opgestaan. Gisteren moest ik nl nog een raamschildering maken bij dochters school en daarna wilde ik thuis nog het nodige doen. Wat ik verder heb opgemerkt is dat ik vanmorgen al een hele mooie roze huid heb. Hopen dat het hiervan komt, want zou dit elke morgen wel willen zien. Vanmorgen heb ik ontbeten met een omelet van 5 kleine eitjes van onze eigen kippen hierdoor 3 plakjes ontbijtspek, 1 kleine tomaat en een stuk of vijf champignons. Ik heb een lekkere kan zoethoutthee gezet. Het is nu half twaalf en heb net een appel gegeten. Niks geen honger verder, heb het wel erg warm vandaag. Onze slaapkamer is weer tot in de puntjes gedaan, straks de kamer van kleine dochter daar die vannacht een ongelukje heeft gehad en het hele bed nat was. (Mijn eigen schuld, vergeten met mijn slaaphoofd de pamper te verschonen en ze dreef letterlijk vanmorgen) Heb haar gelijk in bad gedaan en het hele bed gelijk in de wasmachine en (slechte ik) ook in de droger) kan ze vanmiddag lekker weer in haar eigen bedje slapen. Nu eerst een kop thee want over tien minuten moet de oudste weer uit school gehaald worden. Voor lunch at ik een grote kom soep van gisteren, een appel en een kop thee. Vanmiddag heb ik veel thee gedronken. Als avondeten maakte ik een salade met rucola en ijsbergsla, erdoor een stuk komkommer. Omdat ik nogal van lekker warm houd deed ik er een mengeling van grote garnalen, stukje zalm, stukjes paprika in drie kleuren, champignonnetjes behoorlijk warm overheen. Ik had een heel groot bord vol, ben nu erg verzadigd dus hoop dat ik vanavond genoeg heb aan thee en water met koolzuur. Zo niet dan kook ik nog een eitje.  Ga naar bed kon het niet laten om op de Weegschaal te gaan staan en ondanks dat ik het idee heb dat ik weinig heb moeten plassen en dacht dat ik niets kwijt zou zijn mis ik 2 kilo. Dat gaat wel heel erg lekker.

5 opmerkingen:

Janne zei

....is de wens niet een beetje ( veel) de vader van de gedachte?. Trouwens.....wist je dat zoethoutthee nogal bloeddrukverhogend is...

geldover zei

Geen idee Tecla,maar ik heb een behoorlijk huidprobleem en kan je serieus aangeven dat het er echt veel beter uit ziet. Ik wist niet dat de thee bloeddrukverhogend is, heb toevallig dit smaakje nu op, maar heb nog een grote pot met van allerlei smaakjes liggen dus maken we die nu eerst eens op.

Lianne zei

Heb je al eens geprobeerd af te vallen met "normaal" te eten?
Met normaal bedoel ik drie maaltijden en twee of drie tussendoortjes. ' Ochtends en 's middags boterhammen of misschien crackers of beschuit en 's avonds een gewone warme maaltijd, evt. zonder toetje.
Ik vind je eetgewoontes nu een beetje apart. Natuurlijk is soep goed maar vijf eieren met spek, ook al zijn het kleintjes, is een beetje veel.

Unknown zei

Dat je het nu warmer hebt komt omdat je stofwisseling omschakelt. Het kan ook zijn dat je meer gaat zweten dan je eerder deed. Je bent nu in principe met een Atkins dieet bezig waarbij je stofwisseling van een koolhydraat verbranding naar een vetverbranding omschakelt. Ik ben door dit dieet te volgen ook meerdere kilo's verloren en (nog veel belangrijker) van mijn zoetverslaving genezen.
Ik eet inmiddels weer het standaard "Nederlandse" dieet, maar de kilo's zijn eraf gebleven.
Er is een site (Het atkinsdieet) met een actief forum waar je erg veel informatie vandaan kunt halen.

Heel veel succes met je strijd tegen de kilo's!

Anoniem zei

En volhouden hoor !!!!!

Gr. Ria