Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 9 april 2012

Jaarkaarten Apenheul

Vandaag hebben we de knoop doorgehakt en hebben voor dit jaar jaarkaarten van Apenheul gehaald. Schade 112 euro. Hiervoor mogen we het hele jaar naar binnen. Mogen we in totaal 12 vrienden met 50% korting meenemen en hebben we bij allerlei andere parken 50% korting. Apeldoorn is voor ons een goed half uur rijden. Ik kan er dus makkelijk met mijn dochter 's middags als zij uit school komt direct naartoe. Tas met eten en drinken mee en gaan. Parkeren kost per keer wel 6,60 euro, maar als ik maar zorg dat we eten en drinken bij ons hebben is hett goed te doen vind ik. Heb natuurlijk al wel gekeken of er mogelijkheden zijn om gratis te parkeren, maar de gehele stad lijkt dicht te zitten met betaald parkeren. Of ik moet een fiets achterop meenemen en dan het laatste stuk fietsen, dan zou ik evt nog de auto bij een bouwmarkt kunnen zetten. Volgende week maar eens even aan mijn collega vragen of zij niet toevallig erg dicht in de buurt woont... Vandaag hebben we weinig aapjes gezien. Het regende en ze zaten allemaal op kluitjes binnen tegen elkaar aan. Ben toch blij dat we heen zijn gegaan, want nu hoefden we niet al te lang in de rij te staan voor de jaarkaarten. Kan me voorstellen dat wanneer het mooi weer is de rij veel langer is. Ben benieuwd hoe vaak we de kaarten gaan gebruiken... Heb de afbeelding van het net geplukt, aandachtspuntje voor de volgende keer zorgen dat de fotocamera klaar ligt met opgeladen batterij.

6 opmerkingen:

inrustigvaarwater zei

Ik ben er nog nooit geweest, maar het lijkt mij enig, ook van horen zeggen.

De aapjes zijn net als ons, blijven ook binnen als het regent, heel slim..., wel jammer voor jullie en vooral voor dochter.

Gewoon Vlijtig zei

Je zou eens na kunnen vragen of er geen abonnement is voor het parkeren. Meestal is er nl. bij een jaarabonnement ook een soort korting voor parkeren.

geldover zei

Dat hebben we al gedaan, maar helaas. Ik denk dat het parkeerterrein ook van de gemeente is en niet van eht park zelf

Anoniem zei

Beste Geldover,
Je hebt er nu niets meer aan maar afgelopen najaar was er een leuke aanbieding van jaarkaarten van de apenheul. Als je, ik meen in oktober/november, een jaarkaart aanschafte, dan kostte dat 19 euro per volwassene! Ik heb samen met mijn zusje onze ouders een abonnement kado gedaan. Onze dochters zijn namelijk nog geen 3 en kunnen dus gratis. Mss doen de Apenheul dat dit jaar wel weer. Mocht ik het zien dan stuur ik je een berichtje!
Ik lees altijd met veel plezier je blog en gebruik wat van je tips hier en daar. Vooral doorgaan zou ik zeggen!

Groetjes Irene

geldover zei

Helemaal te gek wanneer je dit doet, zal het dan ook zeker voor de andere bloggers op mijn blog zetten. En bedankt voor het compliment, doet me goed en kleur er serieus even van.

Anoniem zei

Parkeertip : zelf zet ik altijd mijn auto bij een parkeerplek bij een ingang van het Orderbos, in de buurt van "asselsestraat 401, apeldoorn" (niet "op" de weg parkeren en ingang niet blokkeren, anders kans op boete)
Vanaf daar loop je door orderbos naar de Ingang, langs hertenvelden en/of zwijnenveld (paden staan op google maps), is beetje meer dan vanaf "betaal" parkeerplaats maar dus wel gratis.
Veel plezier, Ted