Sale Solden 2023Sale Solden 2023

vrijdag 5 april 2024

De zorg….

Afgelopen woensdag moest ik naar de huisarts voor wat ongemakken. Ik had een aantal dingen om te bespreken en dat kon mooi terwijl ik op de behandeltafel lag. Ben geholpen en vervolgens gaf ze me twee doorverwijzingen. Bij de eerste afspraak stuurde ze meteen naar t ziekenhuis de doorverwijzing door. Wachttijd twee maand. De tweede verwijzing daar zou ik zelf even van uitzoeken waar ik naartoe wil. Heb dus de zorgcoach van Zilveren Kruis gebeld om te kijken waar ik in mijn situatie het beste terecht kan. Maar dat werd een heel gepuzzel. Wachttijden van meer dan een half jaar voor t eerste gesprek en daarna ook nog een half jaar wachten totdat je aan de beurt bent. Ik wil niet van t kastje naar de muur geschoven worden en helaas door ervaring weet ik dat dit bij grote organisaties vaak wel t geval is. (niet dat ik daar wel op korte termijn aan de beurt ben) Uiteindelijk heb ik nu hier nog geen kniop in doorgehakt waar ik heen ga. Ik had al wel vernomen dat er wachtlijsten zijn maar 2 maanden en 10 maanden echt dat was iets wat ik niet had zien aankomen. Eerder als ik medicijnen moest ophalen kon ik meteen door naar de apotheek om het oo te halen. Nu loop ik ook door, maar 9 van de 10 keer moet ik op een later tijdstip terug komen omdat t niet voorradig is. Mijn vader heeft hartproblemen en verdraagt niet alle medicatie. Toch probeert de apotheek elke keer weer een andere versie dan wat is voorgeschreven mee te geven. Maar aangezien het eerder al een keer bijna mis is gegaan gaat hij het risico niet meer lopen dat de ambu weer voor moet komen. Onze praktijk is een vestiging waar alle huisartsen bij elkaar zitten. ONdertussen meer dan 10 denk ik. De assistenten werken voor de gehele praktijk, maar die kunnen t allemaal niet behappen. Verzoek is dan ook om dingen digitaal te regelen. Als je echter via de site een afspraak wil maken ben je de komende maand niet aan de beurt. Dus bel je maar weer. Het lijkt me echt vreselijk om elke dag in zo'n situatie te moeten werken en ik heb echt respect voor de mensen die er zitten. Zowel bij de dokter als de apotheek hangen flyers dat je je mening mag geven maar of je wel de medewerkers met respect wil behandelen. En dan lees ik zo'n briefje en denk wat zijn we toch ver gezonken dat dit nodig is....

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Laat bij de huisarts van je vader aangeven dat hij geen medicatie wisseling verdraagt. Dat heet preferentie beleid. Het kan zijn dat je vader dan wel zijn medicijnen moet gaan betalen.

Mevrouw Niekje zei

Ik heb wel eens meegemaakt dat iemand heel erg onbeschoft deed tegen een medewerkster van onze apotheek. Die arme dame kon er natuurlijk niets aan doen dat het medicijn op zich liet wachten, maar kreeg toch de volle laag. Schijnt dus vaker te gebeuren. Niet okay!