Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 26 februari 2024

Dan betaal ik liever iets meer…

Zoals al eerder geschreven was t tijd voor nieuwe vaatwasser en droger. Deze kwamen ze vanmorgen brengen. We kozen weer voor onze vaste witgoedleverancier, een ondernemer uit onze eigen woonplaats. Want man man man wat hebben die een service. Ze gaven bij t uitzoeken al aan dat ze hem zelf t liefste maandag zouden brengen maar als ik kokende spoed had dan zou t meteen geleverd worden. Maar ik doe niet meer aan kokende spoed dus maandag was prima. Om 10 uur waren ze er met twee man en het verliep allemaal vlot. Ik had een kastje waar de knip los van was geschoten maar ik snapte t systeem niet en man was ik vergeten om er naar te vragen. Ik vroeg t en ze maakten t meteen. Als je weet hoe t werkt is t seconden werk. En passend controleerde hij ook de andere keukenkastjes en hing deze er ook weer netjes in. Zo fijn. Ik gaf ze allebei tijdens t werken een bakje koffie en ze namen alle overbodige zooi weer mee. En ik, ik deed meteen een kookwas erin want volgens de installateur zat er toch veel aangekoekte zooi in de buis. Heb de laatste tijd veel pods gebruikt. Als ik ze op heb ga ik weer over op poeder. Mijn zwager zei kies voor coolblue want die plaatselijke ondernemer gaat van jouw gekd op vakantie. Nou geen idee hij is wellicht wel iets duurder maar heb ik hem nodig voor reparatie staat ie dezelfde dag op de stoep. En zelfs als ik kokende spoed een vervangend toestel nodig ben komt ie hem brengen. Maar kokende spoed, nee hoor. Ik wil juist zo min mogelijk dingen op tijd moeten doen.

5 opmerkingen:

Geeske zei

Geweldig dat er nog mensen zijn die de uitspraak van vroeger; Wie rekenen kan koopt bij de vakman die repareren kan in zo in ere houden.

Anoniem zei

Hier ook de plaatselijke witgoedboer.
Die zet bij 3 maanden levertijd een vervanger neer. En als je diepvries wordt vervangen en hij is niet geheel overleden, zet maar een keer op dinsdag op de oprit en doe een berichtje dan pikken we hem dan wel op.

En ook.. jullie hadden toch laatst ook al de koelkast en de droger kapot? Doen we deze voor een extra schappelijk prijsje (50 euro onder de prijs in de folder).
En geen voorrijkosten, altijd met 2 man bij zware dingen, en als ze koomen repareren en het gaat niet, geen kosten voor de vaststelling van overlijden.

Kom daar eens om bij die giganten..

Fijn dat je weer kunt wassen!

Petra

johmar zei

Ik kies ook voor een lokale ondernemer en niet voor een grote winkelketen. Misschien inderdaad iets duurder, maar vaak ben je in de loop der jaren toch goedkoper uit vanwege de goede service en word een vaste klant in ere gehouden heb ik gemerkt. En dat geld niet alleen voor witgoed, maar bijvoorbeeld ook voor de fietsenmaker.

Kopka zei

Goed gekozen. Mijn vorige wasmachine was van Coolblue, manmanman, wat een ellende. Hij ging een week voor einde garantie kapot. Coolblue heeft ons grote gezin een maand(!) zonder wasmachine laten zitten.

Na een heleboel telefoontjes, mails en dreigen met een advocaat hebben we ons geld terug gekregen. En uitgegeven bij de lokale witgoedwinkel waar ook wij de volgende werkdag s al de nieuwe machine geleverd kregen.

Nooit meer ga ik naar Coolblue of welke firma online dan ook voor zulke zaken.

Anoniem zei

Ik ga hier ook altijd naar de lokale witgoedwinkel. Service is standaard.
En ik heb toch liever dat de winst(ze mogen best winst maken,ze werken ervoor) naar een lokale gaat, dan naar een aandeelhouder van giga-online-winkel.