Sale Solden 2023Sale Solden 2023

woensdag 5 december 2018

Help...

Aankomende vrijdag wordt onze oudste 12 jaar. Momenteel gaat het niet al te lekker met mij. In de zin van ik zit allesbehalve lekker in mijn vel, raak van het minste of geringste overprikkeld en zie tegen kleine klusjes enorm op. Toch wil ik haar verjaardag niet ongemerkt voorbij laten gaan. Daarom heb ik er een app uit gestuurd met een uitnodiging om eind van de middag begin van de avond op haar verjaardag te komen. Al met al denk ik dat ik ongeveer 20 mensen mag verwachten. Heb in de uitnodiging aangegeven dat ik voor een klein buffetje zal zorgen. In goede doen draai ik er mijn hand niet voor om maar nu loop ik vast. Wil in ieder geval een grote pan soep maken. Daarnaast dacht ik aan een mand met stokbrood met lekkere smeerseltjes. Ik heb vandaag een emmertje zalmsalade gehaald, de allerlekkerste van Nederland. Op Urk. Ik maak zelf een rundvleessalade van de Lidl aan met een fijngesnipperd uitje en een of twee goudrenetten. Twijfel nog over een rollade ofzo in plakjes. Wat denken jullie zie ik dan nog iets over het hoofd?

9 opmerkingen:

Op naar een koophuis zei

Lijkt me prima, maak je vooral niet te druk. Alvast van harte gefeliciteerd, wat een leeftijd alweer!

Albertine zei

Fijne verjaardag morgen! En afhankelijk van het soort soep maar soms is een pot zuur nog wel lekker, augurken ofzo. Maar voor een verjaardag is het toch een mooie maaltijd zo?

Anoniem zei

Doe er nog een berichtje uit,met de vraag wie je kan helpen voorbereiden.

marijke zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
marijke zei

Misschien voor de kids (en grote mensen) bolletjes met knakworst? Simpel, maar wordt meestal wel gewaardeerd.Na een dag werken zou ik alleen soep met een stukje stokbrood wat weinig vinden. En je zou er ook nog fruit bij kunnen doen, wat er niet gegeten wordt, eet je vast met je gezin in de week daarna wel op.

Alvast een fijne verjaardag toegewenst! En maak je niet te druk hoor. Hopelijk ga je je snel wat beter voelen.

Lot zei

De knapworsten zijn inderdaad een heel goed idee. Of kroketten of frikandellen, kan ook uit de oven heb je er weinig werk aan

Anoniem zei

Bruine bolletjes met kaas, appelstroop, pindakaas en gewoon sla gekookt ei, komkommer, tomaat.
Voor de niet vleeseters en de smaakversterkers. Ik eet zelden meer vlees door de smaakversterkers die alle hartig vergezellen. Het eindigt altijd met heb je brood en pindakaas..
Soep en kant en klaar vlees is een zeker niet, salades ook.
Op de tafel zoals hierboven met de aanvullingen is beschreven kan ik kaal stokbrood eten en stokbrood met onbewerkte roomboter.
Ik ben voor gewoon simpel vegetarisch, omgekruid, sausloos eten.

Petra

Albertine zei

Maar dat is wel heel persoonlijk. Als gastvrouw weet je vast wel of er mensen met een speciaal dieet zijn. En waarom geen soep, wellicht is die zelfgemaakt en prima te eten?

Anoniem zei

Ik en mijn man zijn indisch en dan wordt er meestal uitgebreid gekookt voor verjaardagen.
omdat ik er niet de energie voor heb, doe ik het vaak wat simpeler.Wij hadden op mijn dochters verjaardag een pan zelfgemaakte tomatensoep, groentesoep, stokbrood met kruidenboter, een grote schaal met belegde bolletjes(kaas en vleeswaren) en krentenbollen en wat schaaltjes komkommer en snoeptomaatjes.Iedereen vond het lekker.
Broodjes knakworst is trouwens ook een goeie!
Veel kun je vantevoren klaarmaken, niet de hele verjaardag in de keuken te hoeven staan en lekker gezellig met elkaar eten.
fijne verjaardag! groeten An