Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zondag 4 november 2018

Weinig uitgegeven

Eens per jaar ga ik samen met mijn schoonzus een nacht weg. Eerder gingen we altijd naar een hele grote rommelmarkt toe. Vorig jaar was echter het zoveelste jaar op rij de prijs verhoogd en de markt viel ons ook weer tegen. Vooral het grote aantal handelaren die al jaren met in onze ogen dezelfde meuk staan heeft ons vorig jaar doen besluiten dat we niet meer naar de rommelmarkt wilden. Want met zijn twee 25 euro aan entreegeld kwijt zijn was toch wel zonde geld als je verder geen koopjes kan vinden. Dit jaar besloten we naar Valkenburg te gaan, we hadden een hotelcheque van de Kruidvat. Hierdoor kwam de overnachting op 28 euro. 24 euro voor de cheques en ter plekke kwam daar nog vier euro bij voor de toeristenbelasting. We sliepen in het Fletcher hotel de Geulvallei. Auto kon gratis geparkeerd worden achter het hotel. De parkeerplaats was wat krap maar het lukte. Daarna werden we opgewacht door een hele vriendelijke dame, we voldeden de toeristenbelasting en togen naar onze kamer. En die viel ons wat tegen. We hadden het idee dat we in de minste kamer van het hotel waren beland. De badkamer was klein en wanneer je onder de douche stond pikte het douchezeil tegen je aan. Op de slaapkamer zelf was geen mogelijkheid om zelf een bakje thee of koffie te maken. Aangezien we ook geen welkomstdrankje hadden gekregen vond ik dit echt jammer. Echter ben ik ook niet voor een gat te vangen en had zelf het ooit van mijn oma geërfde reisdompelaartje bij me en een pakje thee. Met de waterglazen uit de douche was het probleem dus gauw opgelost.;-) We zijn s middags ook naar het outletcenter in Roermond geweest. Hier houdt mijn schoonzus van. Ik moet zeggen dat ik zelf al wist dat dit niet aan me besteed was. Wat me opviel is dat er bij veel winkels bewakers voor de deur stonden en de mensen moesten wachten en ook in de rij stonden om naar binnen te mogen. Voor de avond wilden we ergens gaan eten. Hiervoor keken we in de spontaan app. We kozen voor een drie gangen diner bij de Griek waar we voor twee personen 26 euro voor moesten betalen. Door een eerdere actie had ik nog een tegoed van 4,50 euro staan dus werd het nog iets goedkoper. Het drinken hebben we ter plekke betaald en kwam op zes euro uit. Al met al een koopje vonden we en we hebben lekker kunnen eten. ‘s Avonds besloten we lekker kalm aan te doen op onze kamer. We hadden nog geen vaste plannen gemaakt voor de zondag. Toen mijn schoonzus een rommelmarkt in Antwerpen zag die gratis te bezoeken was werden we enthousiast. We dachten dat het een klein stukje rijden zou zijn, maar dit viel helaas behoorlijk tegen. Het was nog meer dan 100 km. Even dachten we het af te blazen, maar toen besloten we het toch te doen. De verwachting was al dat we vroeg wakker zouden zijn en dit klopte ook dus om kwart over acht zaten we in de auto. Eerst even de supermarkt in want 22 euro betalen voor t ontbijt vonden we teveel. Nu lekkere broodjes en drinken voor overdag voor 7 euro en dit aten we tijdens het rijden op. Goed tien uur waren we in Antwerpen waar we de auto parkeerden in parkeergarage de Diamanthal. We liepen richting de winkelstraat en besloten eerst even bij de Mac gebruik te maken van het toilet. Ik nam er een cappuccino de luxe met twee macarons. En wat waren die lekker. Had ze ooit eens in Nederland gehaald in een supermarkt maar deze waren echt heel veel lekkerder. We liepen door de winkelstraat en kwamen als snel de dure winkelstraat in waar allemaal chique winkels zaten. De eerste winkels waren al compleet in kerstster. We hebben veel gezien maar niets gekocht. We liepen naar de rommelmarkt op het st Jansplein die ook erg tegenviel. Het was voornamelijk tweedehandskleding van jaren her. We liepen dus weer terug naar de winkelstraat doolden daar nog wat en besloten om half vier dat we er genoeg van hadden. De parkeergarage kostte ons 12 euro. Van de mensen die voor ons afrekenden hoorden we dat dit wel de goedkoopste van Antwerpen was. We reden linea recta naar huis en ik vond het heerlijk weer naast mijn man op de bank te kunnen kruipen. Heb nog even nagedacht of ik dan helemaal niets heb uit gegeven..Ja heb nog drie flesjes parfum gekocht voor het astronomische bedrag van 15 euro. Al met al kom ik denk ik op zo’n 75 euro uit. Voor dat geld heb ik genoten. Ik kreeg ook bericht van Fletcher met de vraag hoe ik het ervaren heb. Hierin heb ik ook eerlijk aangegeven dat ik met cheque prijs kwaliteit vind kloppen. Maar dat ik niet aan anderen dit hotel zou aanraden tegen de normale prijs. Dan ontbreekt er toch teveel om het gezellig te vinden. Het voelde afgeleefd en uitgewoond aan. Het beddengoed zag er wel fris uit, maar we hadden beiden last van een dichtslaande neus. Voor mij meestal een teken dat er toch nog wel veel stof aanwezig is al kon ik het niet ontdekken. Werd er dan twee dagen alleen uitgegeven en niets verdiend? Nee hoor vrijdag verkocht ik aandelen met 65 euro winst en zaterdag verkocht ik nog via MP voor tien euro. Bedenk me net dat ik dus quitte speelde, ware het niet dat die 75 euro weer lekker naar de hypotheek gaat. Het is nog vroeg in de maand maar er staat al weer 157 euro klaar om af te lossen. Fijne zondag allemaal

4 opmerkingen:

Lot zei

Zo'n reisdompelaartje is bij mij ook al vaak van pas gekomen.

Anoniem zei

Ik ben benieuwd op welke mark jullie kwamen, er zijn er minstens drie op de zondagen. De bekende vogeltjesmarkt, een antiekmarkt, een kunstmarkt en de boekenmarkt. Op zaterdag is er ook een antiekmarktje maar met veel minder standjes.

geldover zei

Ik denk dat het voor antiekmarkt door had moeten
gaan maar het was echt bijna allemaal oude kleding. Helaas waren we er niet op zondag want dan hadden we de vogeltjesmarkt gekozen

Anoniem zei

Fletcher hotels zijn allemaal uitgewoond. Onze ervaring tenminste. Het begint vaak al bij de receptie waar de desk beschadigd is. LZV