Volg me in mijn strijd om het gedeelte van de hypotheek dat nu op aflossingsvrij staat naar beneden (0) te krijgen. Dit doe ik door mijn best te doen om mijn inkomen te vergroten, o.a geld-terug-acties, tweedehands aankopen, aandelen en advertentie inkomsten en door uitgaven te verkleinen.Wil je mij een keer een persoonlijk bericht sturen? Leuk dit kan naar geldover@outlook.com.
woensdag 17 oktober 2018
Stapje voor stapje
Vanmorgen weer een klein stapje richting hoe draai ik mijn hypotheek de nek om.
Ik heb eindelijk de brief klaargemaakt om de vakbond op te zeggen. Juridische hulp hebben we nl ook verzekerd in onze rechtsbijstandsverzekering. Dit was voor ons de reden om aangesloten te zijn. Al jaren liep het naast elkaar en we hebben al vaker tegen elkaar gezegd dat we het niet meer nodig vonden. Maar om dan de brief de deur uit te doen was nog een stapje te ver. Toen ik vanmorgen berekende wat de besparing zou opleveren in 20 jaar en dit 4000 euro bleek te zijn heb ik meteen de brief geschreven. Straks even postzegel zoeken en dan gaat hij de deur uit. Ik heb vanaf 1 december het bedrag nu automatisch laten overmaken naar de rekening waar ik de spaarpot heb voor t aflossen van de hypotheek.
Vanmiddag moet ik van mezelf nog tien dingen op marktplaats en FB zetten om te verkopen.
Jullie horen van me.
maandag 15 oktober 2018
Het afgeloste bedrag tot nog toe
Vandaag maar weer eens een stukje over de hypotheek aangezien ik deze echt de nek wil gaan omdraaien.
Vandaag maar eens kijken wat we in de afgelopen tien jaar hebben afgelost.
In totaal is dit het mooie bedrag van een dikke 35000 euro. 3500 euro per jaar in mijn gedachten was t al veel meer.
Maar later besefte ik me dat we over een periode van meer dan drie jaar twee hypotheken hebben gehad omdat we de oude woning net te koop hadden gezet voordat t woordje crisis in beeld kwam en niemand meer durfde te kopen.
Daarnaast bedenk ik me dat er nu ook bijna 70000 euro in de spaarpot zit en al met al er dus al een stuk van 100000 weg is als we die morgen ook zouden aflossen.
Op dit moment is dan de totale schuld nog 200000 euro. Dus ik moet 200000 dingen verkopen voor een euro vanuit mijn huis om De hypotheek in te lossen en tevens mijn huis lekker op te ruimen.(of 200000 mensen vinden die me een euro op de rekening zouden willen storten😜.
Misschien toch maar eens een schrift maken met 200000 vakjes maakt t zo lekker inzichtelijk. Had heel lang een schrift waar elk vakje 50 euro was, maar zeg nou hoe meer vakjes je mag inkleuren des te beter toch?
Ik ga even verder kijken naar hoe to live morgagefree (tip via het rijke wijf) en dan 25 dingen zoeken en deze op marktplaats en Facebook plaatsen
zondag 7 oktober 2018
Kokkerellen...
Gisteren zijn we naar de camping geweest en hebben ‘Pietertje’ op de plek gezet. Hij staat nu waterpas. We hebben met zijn allen lopen brainstormen hoe de caravan moest gaan heten. De vraag is natuurlijk is het een hij of een zij? Nu laten we t lekker in t midden want de naam kan immers bij allebei. Oudste dochter riep de naam vanaf de achterbank en vooral -tje erachter gaf de doorslag. Met zijn 6.50 meter is Pietertje nl niet echt klein te noemen.
Voordat we naar de camping gingen haalde ik nog tien kilo stoofperen op. Opbrengst gaat geheel naar stichting de Mangoboom. Gisteravond schilde ik ong vier kilo en zette ze al zachtjes op. Vanmorgen mocht het vuur er weer onder en rook het alweer heerlijk in huis.
Mijn man had via zijn werk een hele grote zak met uien meegenomen. En daar zocht ik een recept bij. Het is uiensoep geworden. Voor mij de eerste keer dat ik t maak en eet. Ik fruitte drie grote uien aan met twee tenen knoflook. In een andere pan maakte ik met bloem en roomboter een roux. De roux loste ik op met water en een flinke schep kruiden met zout. (Kon geen bouillonblokje vinden en deze bus kocht ik ooit in Hongarije omdat ik dacht dat het een soort nasikruiden zou zijn, maar bleek veel te zout voor dit doel) nu komt t toch op. Door de uien deed ik nog wat gedroogde peterselie, eveneens ooit van vakantie meegenomen. Ik liet t nog even doorkoken en ook t soepje ruikt heerlijk en de uien smelten op de tong. Heb geen vergelijk qua smaak maar vind de soep ook prima gelukt.
Als vlees hebben we twee varkenshaasjes. Wellicht dat ik daar nog een sausje bij maak met een aangesmoord uitje er door. Komt vast wel op.
Wat eten jullie vandaag?
Update; Man trok eerst zijn neus op bij t woord uiensoep, maar vroeg net of er nog wat boor vanavond was, want had nog nooit in een chauffeurscafe zulke lekkere uiensoep gehad. Kijk daar word ik blij. An.
woensdag 3 oktober 2018
Toch gemotiveerd raken om af te lossen op de hypotheek.
Vorige maand de rente naar beneden kunnen halen van de hypotheek. Yesss.
Maar daarmee werden mijn berekeningen van wat levert t op als ik ga aflossen tegenvallende resultaten op.
Want 10.000 euro aflossen en daarmee een bedrag van 20 euro 83 per maand besparen dat was in mijn hoofd wel een dingetje. Want die 10.000 euro die zie je niet meer terug. Moet ik t dan wel doen en niet kiezen om t op de rekening laten staan? Vandaag besloot ik eens te kijken naar hoeveel dit dan scheelt in de 20 jaar die ik nog moetZ kijk en dan is t wel interessant want dan blijkt dat ik gewoon momenteel de helft van t bedrag ‘terugverdien’ ben voor t gemak even uitgegaan van 240 maanden. En natuurlijk wordt deze besparing ook minder naarmate de tijd verder tikt, maar daar denk ik maar niet aan. Want hoe heerlijk is t om te denken dat elke euro die ik aflos me een besparing van bijna 50 cent oplevert aan rente plus t bijkomende feit dat weg echt weg is.
Ik heb weer motivatie gevonden en om t te vieren los ik dadelijk gewoon weer 100 euro extra af. Das nl de besparing tov de maandlasten die ik vorige maand nog had. :-)
maandag 24 september 2018
Kleine pensioentjes vervallen
Wist jij dat kleine pensioentjes die minder dan twee euro per maand opleveren per 1-1-2019 vervallen? Je kan voor die tijd contact opnemen met je pensioenuitvoerder en vragen of ze t geld nu naar je kunnen uitkeren of welke mogelijkheden er nog meer zijn. Ook voor andere kleine bedragen veranderen de regels als je even googled op klein pensioen vervallen 2019 krijg je alle info in beeld helaas lukt t me niet om t te knippen en te plakken. Je ziet t op de site van de Rijksoverheid. Ik ga er in ieder geval morgen achteraan, want elke euro is er immers een. 😜
donderdag 20 september 2018
Vanavond heb ik alvast voor aankomend winter geld uitgegeven voor een uitstapje. Via https://www.socialdeal.nl/ Heb ik een bon gekocht zodat ik met t gezin en nog een kindje uit een ander gezin bij t zwembad naar binnen mag voor 7 euro. Vandaag kan je nl met code autumn een bedrag verzilveren van 2,50 euro. Deze liet ik aftrekken van de deal om met zijn allen in t zwembad van Wezep te gaan zwemmen. De 2,50 euro is op bijna alle acties te verzilveren. Met deze bon hoef je niet van tevoren te bespreken bij sommige deals is dit wel verplicht.
Ben benieuwd of iedereen bekend is met social deal en of jullie er ook leuke aanbiedingen hebben gescoord.
woensdag 19 september 2018
Hand toch van de knip af en hoe...:
De hand ging vanavond echt van de knip af. We hebben nl een supergave caravan gekocht.
We hadden nl samen besloten dat we wilden kijken naar een grotere caravan. Ik wilde dit in eerste instantie niet maar besloot op een gegeven moment dat wat meer bergruimte in de caravan inderdaad wel lekker zou zijn. Maar gaf direct mee dat ik alleen akkoord zou gaan als onze voortent niet smaller zou worden. Onze huidige tent heeft nl de heerlijke diepte van 3,5 meter en dat vinden we maar wat prettig. Koken doe ik nl in de voortent en niet in de caravan. Hier heeft mijn zwager een heel mooi aanrecht van steigerhout voor gemaakt. In eerste instantie viel ons oog op de hobby 520 tqm, een prachtige indeling die zeker veel ruimte zou geven. Maar qua budget kwamen we dan op een caravan van een dikke 20 jaar oud uit waar dan nog de ruimere voortent bij gekocht moest gaan worden. Waarbij ik overal alarmbellen hoorde rinkelen want als je zelf de verkeerde omloopmaat pakt en je tent past niet kan ie niet terug omdat ie dan niet nieuw meer is. Op een gegeven moment zag ik een hele mooi staan van schrik niet ruim zes meter met diepe voortent en nog geen 15 jaar oud. Prijs viel wel iets duurder uit maar ja alles supermooi netjes en zeker passend. We hebben vanavond dus de knoop doorgehakt. Nu de eigen nog verkopen en dan wellicht toch nog in de herfstvakantie een weekje in de nieuwe caravan zonder de voortent ervoor maar dat is bij deze knoeperd ook niet nodig....
We hadden nl samen besloten dat we wilden kijken naar een grotere caravan. Ik wilde dit in eerste instantie niet maar besloot op een gegeven moment dat wat meer bergruimte in de caravan inderdaad wel lekker zou zijn. Maar gaf direct mee dat ik alleen akkoord zou gaan als onze voortent niet smaller zou worden. Onze huidige tent heeft nl de heerlijke diepte van 3,5 meter en dat vinden we maar wat prettig. Koken doe ik nl in de voortent en niet in de caravan. Hier heeft mijn zwager een heel mooi aanrecht van steigerhout voor gemaakt. In eerste instantie viel ons oog op de hobby 520 tqm, een prachtige indeling die zeker veel ruimte zou geven. Maar qua budget kwamen we dan op een caravan van een dikke 20 jaar oud uit waar dan nog de ruimere voortent bij gekocht moest gaan worden. Waarbij ik overal alarmbellen hoorde rinkelen want als je zelf de verkeerde omloopmaat pakt en je tent past niet kan ie niet terug omdat ie dan niet nieuw meer is. Op een gegeven moment zag ik een hele mooi staan van schrik niet ruim zes meter met diepe voortent en nog geen 15 jaar oud. Prijs viel wel iets duurder uit maar ja alles supermooi netjes en zeker passend. We hebben vanavond dus de knoop doorgehakt. Nu de eigen nog verkopen en dan wellicht toch nog in de herfstvakantie een weekje in de nieuwe caravan zonder de voortent ervoor maar dat is bij deze knoeperd ook niet nodig....
Abonneren op:
Posts (Atom)
-
Vandaag belde mijn broertje weer of ie mijn koffer mocht lenen. Ja natuurlijk. Hij heeft een vriendin in Zweden en waar hij eerder met de vr...
-
De titel van mijn blog Geldover doet de laatste tijd mijn blog niet echt eer aan. Ik ben aan het einde van de maand blut, sterker nog je ka...
-
Ik ben helemaal happy, heb net een hele mooie tripp trapp stoel op de kop weten te tikken voor maar 25 euro. Was al weken aan het kijken naa...