donderdag 8 juni 2017

Weekend weg met mijn man

Morgen ga ik met mijn man een kort weekend weg naar Eindhoven. We hebben kaartjes gewonnen van de loterij voor Guus Meeuwis en hebben besloten om dan in de buurt te overnachten. We vonden een leuk pension in Geldrop. De bedoeling is dat we vrijdagmorgen vroeg gaan vertrekken en zaterdag in de middag terug naar huis gaan. Ik heb er erg veel zin in, want het is lang geleden dat we zonder kinderen echt een nacht weg zijn geweest.
Ik kwam er gisteren achter dat ik nog wel even moet gaan uitzoeken waar we de auto in de buurt van t stadion kunnen parkeren want zag dat we anders nog 15 euro voor een parkeerkaarten moeten aftikken en dat was ik niet van plan. 
Hebben jullie nog adresjes waar ik echt even heen moet?

Update van iemand een parkeerkaart  kunnen overnemen voor 7,50 euro bij t stadion dus we parkeren daar

woensdag 24 mei 2017

Campingweer

Het is echt weer voor de camping. Vandaar dat ik vanmiddag met mijn dochters lekker die kant op ga. Mijn man kan dan vanavond uit t werk die kant op. Helaas heeft de oudste dochter zaterdag een optreden en moeten we dus terug en toen mijn schone zuster dat hoorde deelde ze en passant ook nog even mee dat ze vrijdagavond haar verjaardag hield. Baal ik best een beetje van maar ja t is niet anders. Ik ben vanmorgen om half zes op gestaan wil alle was aan kant hebben en nog even met een stofdoek en stofzuiger door t huis heen. Moet niet vergeten de zwemkleding mee te nemen. Geen idee hoe warm t water in de plas is maar vanlaatst bij de eerste zonnestralen waren er al kinderen die mochten zwemmen van de ouders en die van mij was heftig teleurgesteld dat ik haar de kans op een longontsteking ontnam maar ik was standvastig. Als t niet te hard waait en de zon is lekker warm mag ze van mij t water in. Naast de zwemkleding moet ook zomerkleding mee nu en wat potten en blikken groente voor nood. Zag dit in de Duitse supermarkten niet staan. Ik heb t geviel dat ik vast nog dingen ga vergeten nou ja jammer dan over drie dagen zijn we weer terug. Overleven we vast wel. Moet nog even onderzoeken of er wat leuks in de buurt te doen is. Wens jullie vast een fijn weeekend

vrijdag 19 mei 2017

Nieuwe mijlpaal hypotheek

Ik kon niet meer wachten en boekte vandaag alvast een bedrag over zodat ik onder de 275000 euro kom qua hypotheek. Wat een mooie mijlpaal vind ik dit. Ga er even van genieten en dan vol gas door naar de volgende aflossing. Gek genoeg heb ik heel lang de 275 als een ijkpunt in mijn hoofd gehad en die zal ik dus binnenkort bevestigd zien. Volgende ijkpunt maak ik 265000, eerder kon je voor dit bedrag een hypotheek met nhg krijgen dus heeft dit nummer ook iets voor me. Nog een dikke 9000 te gaan. Vanaf volgende maand ga ik ook het automatisch spaarbedrag ophogen met tien euro want door alle aflossingen kan dit weer bij mijn sneeuwbal van automatisch sparen op. Ik bedacht me gisteren dat ik ook geld achteruit miet leggen omdat ik anderhalve maand 40% van mijn salaris ga krijgen. Hiervoor in ruil heb ik heerlijk 6 weken vakantie straks met de kids. We krijgen aankomende week allebei weer salaris uitbetaald en zijn nu dus helemaal bij. Tijd om weer vinger aan de pols te houden, hand op de knip alleen kopen wat ik echt nodig ben. Wellicht kan ik dan nog een pot maken voor de zomer zodat ik na de zomer echt nog lekker veel kan aflossen.
Las vanmorgen wel dat het adres waar ik mijn kip haal, personeelswinkel nog wel een jaar tot 2 jaar dicht blijft en wellicht helemaal niet meer open gaat. Balen want kocht er regelmatig 2,5 kilo kippenboutjes voor 2 euro. Deze waren gekruid maar na spoelen wilden ze ook prima in de soep etc. 
Er zijn nog wel wat voordelige adresjes voor vlees in de buurt maar daar ben ik nooit geweest en dit was goed en vertrouwd. Ach wie weet gaat er wel een wereld voor me open als ik op ontdekkingstocht ga.
Voorlopig kan ik nog wel even vooruit met wat ik in de vriezer heb. 
Vandaag doe ik verder lekker kalm aan heb t huis aan kant moet nog wel twee wassen draaien maar zit nu lekker een serie te kijken heerlijk aflevering na aflevering.

donderdag 18 mei 2017

Blauwe enveloppen

Gisteren kreeg ik twee blauwe enveloppen. En ik was er blij mee. Want men heeft mijn aangifte bekeken en goed bevonden. Binnenkort komt er dus een heerlijk bedrag op de rekening kan niet wachten. Ook verwacht ik het vakantiegeld van mijn man nog. Het bedrag zal dan richting de vijf cijfers kruipen. Ga nog eens even nadenken over wat ik ermee ga doen. Er gaat in ieder geval weer afgelost worden.
UPdate t geld staat al op de rekening kijk daar word ik blij van.

dinsdag 16 mei 2017

Ben er zelf ook ziek van

Afgelopen weekend kreeg ik vanuit t niets een appje. Meiden ik wil t toch maar vertellen ik zit sinds drie weken overspannen thuis. BAM die hakte erin een collega die haar eigen grenzen weer te buiten was gegaan. Ik gaf t aan aan mijn man en trok mijn ik ben op moederdag-visite gezicht weer op. Half uurtje later bleef de telefoon maar trillen dus besloot toch maar even op de app te kijken. Nog een collega ik heb me vrijdag ziek gemeld en ga maandag naar de huisarts. Ik loop op eieren heb jankbuien en herken mezelf niet meer.  Wat is dat toch met ons vrouwen? Alles moet perfect, gezin werk vriendenkring familie zie alle ballen maar hoog te houden. Werkgever neemt alleen momenteel nog mensen op basis van 32 uur per week werken aan en verwacht ook dat je thuis ten allen tijde je mail bijhoudt en opleidingen doet O ja leuk we gooien er ook nog een paar apps tegenaan, kan men de kennis hoog houden.
Ik moet zeggen dat ik echt probeer alleen in geval van nood iets thuis te doen wil men dat ik meer doe prima maar dan wil ik ook dat men mij die uren financieel gaat vergoeden. En anders jammer dan dan doe ik het niet. En ik blijf mijn gezin op 1 zetten. Helaas zelf ook overspannen geweest en sindsdien heb ik mijn prioriteiten beter bijgesteld. Ik hoop voor mijn collega's dat ze ook snel op het juiste pad komen en weer weten wat belangrijk is. Waarschijnlijk weten ze al op zeer korte termijn dat ze ook maar een nummer zijn. Want meer dan een belletje met wanneer ben je er weer hoef je vaak niet te verwachten...:

maandag 15 mei 2017

Weekend voorbij gevlogen

Afgelopen weekend zijn we niet naar de camping geweest maar bleven we heerlijk thuis. Manlief kwam vrijdagavond tegen half tien binnen rollen na een week hard werken. Ik was blij dat we niet weg hoefden te gaan. Wilde van alles aan gaan pakken dit weekend maar we hebben vooral genoten van t lekker rustig aan kunnen doen. Zaterdagmiddag zijn we naar zwager en schoonzus geweest. Zwager knipte onze haren en ik maakte in ruil daarvoor voor twee gezinnen shoarma en pulled pork klaar. Echt lekker. Gisteren gingen we tegen half twaalf naar mijn moeder en mijn broertje was daar ook. Gezellig die is ook chauffeur en ook vaak in t weekend onderweg dus nu was t extra leuk dat ie er wel was. 's Middags toen we naar huis waren gegaan ploften we op de bank. Man wilde Max Verstappen kijken en ik ik viel echt als een blok in slaap. De kinderen waren heerlijk met elkaar aan t spelen. Moet zeggen dat ik me nu nog heel erg moe voel. Deze week loopt onze dochter de avondvierdaagse mag ik drie dagen werken en heeft onze dochter voor jazz drie uitvoeringen te weten op vrijdagavond zaterdagmiddag en zaterdagavond. Wordt rennen en vliegen dus voordat we t weten zijn we weer bij t volgende weekend beland.

donderdag 11 mei 2017

Oh what a beautiful morning oh wat a beautiful Day.

Zo vanmorgen om kwart voor zes mijn bed uitgerold. Ik deed kalm aan want de oudste lag bij me in bed. Mede noodzakelijk omdat er op haar bed nog een stapel kleding lag. Ik deed dan ook snel wat aan en besloot om verder te gaan. En nu nu ligt de kleding in de kast en schijnt de zon in haar kamer. Mede hierdoor kreeg ik de kriebels. T moet opgeruimd en schoon. Haar beddengoed zit lekker in de wasmachine samen met dr knuffel. 
Ik ga nog even naar boven nog verder met t opruimen.