donderdag 2 februari 2017

Frutsel Friday;Makkelijk zelf te maken en zo leuk

Mocht je twijfelen of jij dit kan ik deed dit ooit eens met een groot hart met kinderen van 7 jaar bij hen lukte het dus dit moet ook lukken. Het verschil is dat je wat kleinere spijkertjes moet nemen. Ook dit is een cadeau wat je voor een paar euro kan maken als je al een plankje in huis hebt helemaal. Zo niet dat zou je kunnen kijken of iemand uit je kennissenkring nog een klein stukje heeft liggen of je haalt een goedkoop stukje in de bouwmarkt. Als je aan een medewerker vraagt of ze een klein plankje hebben hebben ze die vaak wel. je kant t garen net zo duur maken als je zelf wil. Een tak mooie nepbloemen of een paar losse en klaar ben je. Veel plezier.Dit idee komt van Pinterest.

woensdag 1 februari 2017

Goede deal

Woensdag ging ik naar de rommelmarkt voor een goed doel, daar kun je elke woensdagmiddag heen en eens in de zoveel tijd op zaterdagmorgen. Deze zaterdagmorgen ook en ineens bedacht ik me dat als ik vanmiddag ga ik de hausse voor zaterdag voor ben. Nou weet niet hoe druk het normaal is maar kan je zeggen dat t vandaag ook druk was. Ik scoorde een heel mooi vriezertje voor op de camping ong een half tafelmodel om t zo te zeggen. Moest wel lachen ze vroegen nl eerst 25 euro, maar er zat nog een sticker op en de verkoper gaf vroeg aan een andere verkoper of ie zeker wist dat ie niet verkocht was nee gaf de man aan hij zou voor 20 euro worden opgehaald. Dus zei ik tegen mijn verkoper die 20 euro is dus kennelijk te duur ik bied je 15. En t was in een keer goed. Ik moet zeggen dat ik hier regelmatig dus spullen wegsleep maar ook na een tijdje weer terugbreng zodat ze t nog een keer kunnen verkopen. Ook breng ik er spullen van mezelf of van bekenden heen die over zijn. Heb vandaag ook nog een bestekla 4 plastic bekers vier kleine hartjes die ik in de krijtverf wil zetten en twee kleine huisjes die ik zelf ook al had gekocht voor in de kerstboom de laatste spullen laadde ik in mijn tas en toen ik hem liet zien mocht ik twee euro afrekenen. 
Er stond nog een hele mooie grote bloempot die ik liet staan maar heel misschien komt die alsnog as zaterdag mee naar huis. Want denk dat ik dan gewoon nog lekker een keer ga 😝

Money talks....

JEindelijk de grote tafel eens helemaal schoongeveegd. Nu zo proberen te houden. :-)
Ik vond er een hele mooie agenda op A4 formaat. Oh ja dat was waar ook ik zou elke dag iets opschrijven om dankbaar voor te zijn was t idee erachter.
Met de caravan in gedachten( had ik al gezegd dat ik bijna nergens anders meer aan kan denken 😇) bedacht ik me dat ik daar leuk in kan bijhouden wat er allemaal gebeurt rondom de caravan maar ook wat t kost en wellicht (ooit) gaat opleveren. Ben bezig om kleine dingen te verkopen omdat ik eigenlijk het stageld wil terugverdienen. Van de week verkocht ik een paar wantjes voor een euro en een badpak voor 2,50 euro. Ook besloot ik om de 6,25 die ik bij Vintykids had verdiend uit te laten betalen en ik deed drie kleine taken via ask task wat me ook 2,25 opleverde. Zoals je leest zijn t echt kleine bedragen maar ja wie t kleine niet eert...al met al deze week dus 11 euro. Nu moet ik dus kijken in huis wat er meer weg kan. En in mijn achterhoofd weet ik de kinder-en wandelwagen en de maxicosi kunnen weg en de cabriofix die erbij hoort, maar dat doet nog een beetje zeer. Misschien toch eerst de kledingkast van de meiden eens uitruimen? 
Misschien dat ik morgen al eens even lekker in de achtertuin ga wroeten alles netjes maken achterthuis en ik wil de munt heel graag stekken zodat ik ook op de camping lekker aan mijn eigen muntthee kan. Heerlijk. We hebben nog een dekenkist bovenstaan waarover ik twijfel of meenemen of verkopen. Het nadeel aan deze kist is dat er een bepaald houtluchtje in hangt die ik er niet uit kan krijgen. Hierdoor wil ik er geen eten of kleren in doen maar wat dan wel? 
Nou ja ga nog maar eens even prakkedenken en jullie horen wel van me wanneer de limiet van t stageld bereikt is 

Hulp gevraagd voor Frutsel Friday

Ik was t echt van plan elke vrijdag een andere creatieve uitspatting  op mijn blog waarbij ik dingen wilde laten zien die ik genaakt had met weinig moeite en een groot effect.
Maar ik merk nu al dat het lastig is om elke week iets anders klaar te hebben. Vandaar mijn vraag zijn er mensen die het leuk vinden om via mijn blog te laten zien wat ze hebben geknutseld, opgeknapt voor weinig?
Je kan een mail sturen naar mijn nieuwe e-mailadres geldover@outlook.com .
Alvast bedankt!

zondag 29 januari 2017

Wat die caravan met me doet....


Sinds we twee weken geleden een caravan kochten zit hij in mijn hoofd. Ik ben steeds op zoek naar ideeen om hem te pimpen en nog meer naar onze smaak in te richten. En dat t liefst zonder al teveel extra kosten. De ene keer denk ik ik moet met een thema gaan werken bv Beach en de andere keer denk ik oh bloemetjes en roze erbij maakt t ook wel erg leuk en schattig. Kijk momenteel veel op de site caravanity en Google op caravan pimpen en caravan hack om te kijken waar ik mijn spullen toch allemaal moet laten en welke tips er allemaal voor te vinden zijn.
Hoop dat t weer snel wat opknapt want het is nu zo koud in de caravan dat ik er snel weer uit wil als ik iets aan t bekijken ben.

zaterdag 28 januari 2017

Frutsel Fri uhh Saturday

Vandaag iets wat ik van plan ben om te maken maar waar ik me de tijd nog niet voor gegund heb. Plaatje is dus van het www afkomstig.
Een schaal van muurvuller waar je vervolgens een leuk plantje in kan zetten voor de Pasen. Zoals ik t lees is t heel simpel ballon opblazen, vervolgens een dikke laag muurvuller half over de ballon smeren goed laten drogen en dan de ballon zachtjes leeg laten lopen. Je prikt of knipt voorzichtig een gaatje naast de knoop. Ik zou als je t plantje water geeft hem er even uithalen om t voorkomen dat t ei een vies kleurtje krijgt. Nou ik denk dat je met een euro of drie wel een leuk cadeautje in elkaar zou moeten kunnen flansen. Reken ong 1,50 euro aan muurvuller en een klein potje narcissen kost meestal de kop ook niet.

donderdag 26 januari 2017

Beoordeling

Gisteren de beoordeling van mijn werk gehad en voor t eerst was t voldoende en niet goed in de 16 jaar dat ik er werk.
Dat is meteen een deel van het antwoord op de vraag van gisteren dat ik wel een heel hoog uurloon heb. Bij ons is het nl zo dat afhankelijk van je functioneren je salaris groeit en doordat ik altijd een stap harder zet kreeg ik elk jaar ook een salarisstijging van een paar procent. En dat tikt over de jaren heen dan lekker aan. 
Daarnaast is het ook zo dat ik thuis regelmatig wat in 'eigen tijd' doe.Het geeft dus een enigszins vertekend beeld, maar met overuren tikt t inderdaad flink aan.