vrijdag 15 januari 2016

Eerste verkoop via MP gelukt.

Vandaag de eerste verkoop via marktplaats gelukt. Ik heb elf euro gekregen voor een bon van de zwaluwhoeve. Das een goede deal aangezien ik twee bonnen heb van twee beautycases met lekkere verzorgingsproducten die ik samen (actie twee voor een) aankocht bij de Kruidvat.
Straks maar doorstorten naar de verzamelrekening voor de aflossingen van de hypotheek. 
Kreeg toevallig vandaag bericht op mijn aflossing van 1900 euro, maandbedrag was mooi 5 euro naar beneden gegaan. Betaal nu 1113,25 euro voor een schuld van 279990,30 euro. Hier moet de aflossing van 500 euro nog af die ik in januari al deed. Dit jaar moet ik om mijn doel te halen nog 13432,20 euro aflossen. Keep you posted!

maandag 11 januari 2016

Kleding via internet bestellen

Kopen jullie wel eens kleren via internet?
Ik zo goed als nooit en ik denk dat ik er voor dit jaar wel weer klaar mee ben.
Ik heb waarschijnlijk een erg lastig figuur. (Dat is iets anders dan dat ik er een ben he?) als ik iets via het world wild web bestel dan zit t vaak als een tang op een varken. Broeken zijn me veel te lang en nee ik ben niet handig met de naaimachine echt korte pootjes heb ik niet maar heb t idee dat ze er in de winkel bij voorbaat al rekening mee houden dat t niemand wat uitmaakt als ze er een tien cm af moeten halen.  De tunieken die ik koop hebben allemaal pasnaden bij de borsten, maar of ze verwachten dat ik die dingen onderaan mijn buik heb zitten of ze willen ze opknopen in mijn nek. Ik draag bewust wat over mijn buik en kont, omdat ik helaas nogal een glooiing heb aan de voorkant.(al wordt ie minder).
Ook had ik een zwarte jurk gezien die ik er echt op t plaatje heel erg gaaf uit vond zien. Echter toen ik em aandeed was ie wel erg gothic. Kon em echt niet voor de chic naar mijn werk aan.
Bevalt jullie het kopen via het www? Nu weer vijf euro verzendkosten weg, alle kleren retour.

Houdt t dan niet op?

Was ik blij dat de negatieve stand van de betaalrekening werd opgeheven door de kinderbijslag kreeg ik een telefoontje van manlief dat zijn auto niet helemaal lekker liep en dat ie em dus naar de garage had gebracht. Gelijk een apk en grote beurt want t laatste was vorig jaar al niet gebeurd. Kcheng weer een dikke 500 euro vloog eraf. Ook de aandelen blijven maar dalen. Dacht ik dat ik ze laag aankocht ondertussen weer een paar duizend euro verlies. Helaas nu ook geen geld om aan te kopen. Heb de 500 euro die ik volgende maand extra wil gaan aflossen al wel klaarstaan op de spaarrekening maar die boek ik 1 februari dan weer over naar de hypotheek. Over twee weken mag ik bij gezondheid een dag extra werken. Het geld van deze extra dag kan dan mooi eind februari weer mee in de betaling voor maart. Zo sprokkel ik dus wat extra inkomsten bij elkaar. Helaas kan ik maar geen grote dingen in huis vinden die ik wel van de hand wil doen zodat ik even snel wat bij kan verdienen. En al dat kruimelwerk merk ik is me vaak te veel. Mensen die maar heen en weer blijven mailen en ten slot niet op komen dagen. Op die wijze kost het me teveel energie. Denk dat ik dan toch maar weer ga inpakken in bananendozen om zo een keer alles op een rommelmarkt aan te kunnen bieden.  
Iemand enig idee of het nog lukt om buiten sla te planten? (Misschien moet ik het anders in de schuur bij het raam van de achterdeur proberen mmmm. )
Ik pak in ieder geval mijn agenda er vast bij zodat ik de maand dat t wel moet lukken ook de sla in de tuin laat groeien.
Weer een punt van aandacht.

Eerste dag nieuwe afdeling

Ik vond het vanmorgen maar wat spannend, de eerste dag op de nieuwe afdeling. Allemaal nieuwe gezichten en vooral een nieuwe leidinggevende.
Vandaag stond in het teken van zelfstudie en alle mensen die van een andere afdeling kwamen moesten beginnen met zelfstudie. Pff nou aanmaken en zorgen dat ik het haal. Helaas lukte het me niet binnen de acht uur van mijn eerste dag maar omdat ik al wel zo ver was dat ij de eindtoets mocht maken heb ik er toch voor gekozen om die nog te doen in eigen tijd. Dit om te voorkomen dat ik morgen weer eea vergeten was. Morgen nog een dag zelfstudie en dan op woensdag heerlijk een dag klassikaal. En dan zit mijn eerste week er al op. Ik krijg morgen een kennismakingsgesprek met mijn leidinggevende maar zo van een afstandje denk ik dat ik t daar prima mee kan vinden. Ik heb nu al in de gaten dat hij er is voor zijn mensen. En als iemand er is voor mij ben ik er voor hem. 
Het paleo eten gaat ook nog steeds goed het vreemde is alleen dat ik eerst een kilo per dag verloor en nu toch weer drie kilo zwaarder ben waardoor er nu nog een kilo af is. Geen idee waardoor, maar doordat ik me er wel beter bij voel blijf ik mooi doorgaan. Ik hoop maar dag t een tijdelijke fase is waar mijn lijf even doorheen moet.
Ik ben lekker bezig met kleine klusjes van mijn to-do lijstjes af te strepen. In het kader van elke dag een draadje is een hemdsmouw in het jaar. 
Voel me heerlijk helder in mijn hoofd das wel een groot pluspunt. 
Nou ga nog eens even kijken wat ik op MP kan zetten

vrijdag 8 januari 2016

Eerste week zit erop

Zo de eerste week zit erop.
Wat is er veel verandering. Het wad de laatste week op de oude afdeling had hier echt kriebels over maar goed kunnen  afsluiten en nu zin in de nieuwe uitdaging.
Vervolgens veel tijd en aandacht aan mijn gezin kunnen besteden, daar wordt deze dame ook echt blij van. Het staat als prio 1 op de agenda voor t komende jaar. Onze dochter van twee maakt nu zulke vorderingen dat ze me elke dag weer verbaasd, lekker opzuigen en dubbel genieten dus.
En ik ben deze week begonnen met koolhydraatvrij en zonder suiker te eten. Zit nu in een fase met hoofdpijn, maar zolang ik terug kan lezen op andere blogs dat dat normaal is word ik zelfs daar een beetje blij van. Vreemd hoe dat werkt.
We sluiten de week af met een nieuwjaarsfeest  van het werk en ook daar heb ik veel zin in. Ik hoop nog dat de nieuwe kleren die ik besteld heb op tijd binnen zijn dit zou mijn feestvreugde nog kunnen vergroten. O ja niet vergeten wil mijn spijkerbroek nog even wassen met zo'n tinnetje zwart om hem extra zwart te krijgen.
Ga de meiden snel uit bed halen heb genoeg te doen vandaag!

zondag 3 januari 2016

Arbeidsongeschiktheidsverzekering

Elke maand wordt hier een dikke 66 euro betaald voor een arbeidsongeschiktheidsverzekering. Deze keert uit max 90 maanden en dan 1600 euro als je meer dan 65% arbeidsongeschikt bent en vanaf 35% de helft. Ook zit er een dekking in bij werkloosheid deze is met allerlei mitsen en maren. De verzekering loopt totdat man 55 jaar is. En nu zit ik er steeds meer aan te denken om hem eruit te gooien en ook dit bedrag gewoon bij de extra aflossingen mee af te lossen. Ben er nog niet helemaal uit. Wat zouden jullie doen?

Eerste aflossing een feit!

Alhoewel mijn rekeningen momenteel leeg lijken te stromen wil ik toch beginnen deze maand met een extra aflossing van 500 euro. En om er dan maar zoveel mogelijk rendement van te behalen heb ik het vandaag ook maar overgemaakt. Ik moet dus nog 15500 euro. Moet echt nog op zoek naar mogelijkheden om verder te besparen om t doel te behalen maar volgend jaar ook t geld van de zorgpremie weer klaar te hebben staan maar daar hebben we nog 350 dagen voor. :-) ben al wel kleine dingen op vraag en aanbod aan t zetten onder t mom van elke euro is er 1. Misschien dat ik nog mwt schone zuster een rommelmarkt kan doen. Ook ben ik nog met een ander plan bezig maar daar kan ik jullie niets over vertellen nu nog....