dinsdag 28 juli 2015

zaterdag 25 juli 2015

Vakantie samen voorbij

Mijn man had maar twee weken vakantie en die zijn echt voorbij gevlogen. Maandag moet hij al weer aan de bak. We zijn een week naar Limburg geweest en een week thuis. Die laatste week is echt voorbij gevlogen. We hebben nog geprobeerd een dag naar t strand te gaan maar we zouden er weg waaien en we zijn gisteren nog een dag naar t zwembad in Assen geweest. Was zelf zo moe dat ik eerst op een stoel in slaap dummelde en elke meer mijn hoofd naar beneden voelde vallen. Op een gegeven moment maar op een liggen gaan liggen en denk dat ik daar heerlijk drie kwartier heb liggen snurken.
Vandaag een beetje aanrommelen in huis, onze jongste ligt op bed als zij eruit komt pak ik de bovenverdieping aan. Wil alles weer gris en fruitig hebben volgende week daar ik dinsdag veel bezoek verwacht op mijn verjaardag. Ga nog even wat te eten maken voor de lunch.

donderdag 23 juli 2015

Mmmm muntthee

Momenteel geniet ik volop van mijn muntplanten. Ik kocht vier pollen en hing ze per twee in een bak aan de schutting.
Elke mok is voor mij genieten. Waar ik eerder het als luxe drinken nam omdat en glad met een paar takjes al gauw drie of vier euro moet kosten heb ik t nu voor handen in mijn eigen tuin. Door elke keer de toppen te knippen en de bakken van voldoende water te voorzien heb ik nu elke dag meerdere malen een kop puur genot. Zag dat er meerdere soorten zijn heb nu munt met een vleugje citroen. Ga denk ik ook nog wat andere smaken kopen, alleen dan per stuk in een bak want ik zag dat ik de stengels zelf kan afleggen dus dat ga ik dan ook doen. Mijn vorige planten hebben me tien euro gekost, maar die heb ik al terug verdiend door zo'n kop of vijfentwintig te drinken ;-)

woensdag 22 juli 2015

Terug van vakantie...

En bijna in de sleur van t gewone leven haha. De wasmachine schreeuwt om was en de wc en douche willen ook elke keer een beurt. Maar daarnaast probeer ik zo rustig mogelijk in vakantiestand te blijven. We hebben deze week nog een week met t gezin en volgende week heb ik nog met de meiden. We besteden wat meer aandacht aan t eten, gaan lekker nog wat middagjes naar t strand. Dat soort dingen.
Onze vakantie in Limburg was kort, we hebben mooi weer gehad. We zijn een dag naar de zoo in duisburg geweest. Afgezien van de dolfijnenalbum die echt super was vond ik de dierentuin tegenvallen. Ik vond het een verwaarloosde bende. Overal hoog onkruid en dit in combinatie met warm weer maakte dat we de dieren niet goed konden zien. jammer.
De dag erna  zijn we naar Irrland geweest en dat is wat mij betreft echt een super park om met kinderen tot twaalf jaar 
Heen te gaan. Leuke entreeprijs van zes euro of vijfenhalf en je mag eten en drinken meenemen zoveel je wil. Ze hebben er zelfs wel 500 bbq's voor je klaar staan. Nee dit park gaan we zeker nog eens vaker bezoeken al moeten we er vanaf huis een twee uur voor rijden.

zaterdag 18 juli 2015

Tien tips voor goedkope vakantie

Vandaag dan maar eens tips over hoe we de vakanties betaalbaar houden.We gaan de laatste jaren vaak meerdere malen op vakantie. Persoonlijk denk ik dat we dat redelijk goedkoop doen.
Als eerste hou ik de vakantiesites gedurende het hele jaar in de gaten. Ik merk dat rond de jaarwisseling de 'aanbiedingen' nu of nooit je om de oren vliegen. Veel mensen hebben dan een extraatje van de baas zijn zat van t koude weer en maken alvast vakantieplannen. Op een enkele aanbieding daargelaten zijn dit vaak nog dure aanbiedingen. 
Wij hebben de afgelopen jaren voor onze zomervakantie gekozen voor Hongarije, een mooi land om te zien, vriendelijke mensen en ook niet onbelangrijk goedkoop. (Moet je niet rond t balatonmeer gaan zitten) wij boekten altijd via Limba.com en waren dan rond de 300 euro voor een week kwijt.
Voor de weekendjes weg ben ik geabonneerd op een nieuwsbrief hierdoor zie ik de aanbiedingen vaak en ben ik zo rond de 150 euro klaar. Dan de voorjaarsvakantie in Italië deze boek ik altijd rond januari ik weet naar welke camping ik wil en ben bereid voor een week zo'n 250 euro neer te leggen. 
Als we naar het buitenland op vakantie gaan probeer ik altijd goed om me heen te kijken. Wat is er goedkoop in dat land en kan ik prima cadeau geven thuis in nl? Zo neem ik altijd flessen limoncello mee uit Italië, verschillende paprikapoeders uit Hongarije lekkere gedroogde worsten etc. Ook kijk ik in Hongarije graag in textielzaken naar ondergoed voor de kinderen mooi en niet duur. Vaak vind ik speelgoed in andere landen wel duur. Soms neem ik daarom wat kleine dingen van huis mee die ik cadeau geef als we daar zijn.
We hebben in Hongarije al eens onze hele auto laten poetsen showroomklaar binnen en buitenkant voor maar omgerekend toen vijftig gulden. Er was zelfs onder de motorkap gepoetst! 
Naar Hongarije neem ik vaak jam mee. Dat is daar nl duur dit omdat de mensen het daar vaak zelf maken.
Kijk voordat je weg gaat waar je voordelig kan tanken. Het is zonde geld als je hem voor de grens hebt volgegooid terwijl het aan de andere kant zo maar dertig cent goedkoper is. Kijk goed of het wel zo goedkoop is om met je eigen caravan te reizen. Soms ben je zoveel geld aan tol ed kwijt dat je veel goedkoper een stacaravan ter plekke kan huren.
Je kan overwegen met een bevriend st een mooie woning te huren, spreek vn tevoren uit wat de verwachtingen zijn.wel if niet alles samen wat wel en wat niet?
Geniet van de mooie dingen om je heen kijk bij plaatselijke VVV wat je allemaal kan bezichtingen.
Zorg dat je auto de juiste bandenspanning heeft en dat er voldoende water in de ruitensproeier zit.
(Andere tips komen later kids komen uit bed)


donderdag 9 juli 2015

Bedankt voor alle tips!

Fijn zeg dat er zoveel mensen reageerden. We hebben nu in ieder geval een lijstje en zullen eens kijken wat wij en de kinderen aan kunnen. We staan op t roekenbosch in blitterswijck. Morgen ga ik t huis maar eens lekker aan kant maken heb vandaag lekker geluierd en tijdens t slaapje van de jongste heb ik ook lekker drie uur op de bank liggen slapen, de oudste was stilletjes naar haar kamer vertrokken om daar lekker de radio aan te zetten en te knutselen. Veel fijner dan dat gesnurk van d r moeder aan te horen. Morgen ook maar eens kijken wat er allemaal nog op moet uit de koelkast en wat er allemaal mee moet. Zout peper en afwasmiddel bv die dingen moet ik elke keer kopen. We gebruiken hier zelf echter erg weinig zout en dus neem ik nu maar een van de vijf vaatjes mee haha.
Hoop dat t me lukt de boek aan kant te krijgen gaan we zaterdag nog lekker naar t strand wassen we zondag alles nog een keer uit en dan kan t mee in de auto. Krijg er steeds meer zin in nu. Benieuwd hoe Limburg ons bevalt.

woensdag 8 juli 2015

Tips gevraagd

We hebben op de valreep toch een week weg geboekt. En wel in een bungalow op een park in Limburg, 13 km vanaf Venray. Nu is mijn vraag wie heeft er nog tips om dingen in de omgeving te bekijken met kindjes van 8 en 2 jaar. Mijn man heeft al gekeken en opperde de dierentuin in Kleve. Ik ben nog op zoek naar leuke steden om te winkelen of leuke winkels waar koopjes te scoren zijn. Iemand ideeën?